لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا – Category-Based Draws

شغل های دسته بندی های اکسپری اینتری

در این مطلب می‌خوانید

شغل های دسته بندی های اکسپری اینتری

جدول محتوا

در این مقاله همه چیز را درمورد بازار کار کانادا و شغل های خوب برای اکسپرس اینتری توضیح می‌دهیم! این دسته‌بندی‌ها به شما کمک می‌کند بر اساس رزومه خودتان، امتیاز اقامت دائم به دست بیاورید. لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا گسترده است، اما این شغل ها امتیاز خاصی میگیرند..

از سال 2023، الگوی جدیدی در قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری میبینیم: Category-based draws یا همان قرعه‌کشی‌های بر اساس دسته‌بندی. این قرعه کشی ها به طور منظم برگزار میشوند. 

این نوع از قرعه‌کشی‌ها به نفع کاندیداهایی هستند که امتیاز کمتری از موارد عمومی مثل سن یا زبان گرفته‌اند، اما یک تخصص یا مهارت موردنیاز کانادا دارند. بنابراین، اگر بتوانید شرایط زیر را داشته باشید، دیگر لازم نیست که امتیاز سیستم اکسپرس اینتری (CRS) بالاتر از 500 داشته باشید.

شش دسته اکسپرس اینتری در سال 2024 مهم هستند. عبارتند از: فرانسوی، STEM، مراقبت‌های بهداشتی، تجارت، حمل‌ونقل و کشاورزی.

دسته مخصوص زبان فرانسوی یا French

با زبان فرانسوی می‌توانید به‌راحتی به همه استان‌های کانادا مهاجرت کنید. فرقی نمی کند شغل شما چه باشد! تا زمانی که TEER یا رتبه بندی آن 3 یا پایین تر باشد (هرقدر عدد TEER کمتر باشد، شغل تخصصی تر است) و زبان فرانسه را در حد B2 یا همان CLB 7 بلد باشید، شما شانس گرفتن دعوت نامه دارید. (البته برای استان کبک باید نوع خاصی از آزمون زبان فرانسوی، برای مثال TEF Quebec را بدهید و از سیستم آریما به جایی اکسپرس انتری استفاده کنید.)

برای واجد شرایط شدن به منظور دریافت دعوت نامه از دسته بندی زبان فرانسوی اکسپرس انتری، باید یکی از سه آزمون TEF Canada یا TCF یا CLB را بدهید. این آزمون ها نیز مانند آیلتس دو سال اعتبار دارند.

امسال شما میتوانید به لطف زبان فرانسه، با امتیاز پایینی مثل 336 دعوتنامه بگیرید (قرعه کشی 29 فوریه 2024).

اما اگر نمی‌توانید فرانسوی صحبت کنید، نگران نباشید. داشتن تجربه کاری در یکی از مشاغل زیر نه‌تنها برای گرفتن اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری به شما کمک میکند، بلکه کار پیدا کردن در کانادا را هم برای شما تضمین میکند.

این مشاغل برای افرادی که به دنبال اقامت دائم هستند، ایده‌آلند. در این مقاله، ما داده‌های بازار کار کانادا و دسته بندی های اکسپرس اینتری را جمع‌آوری کرده‌ایم. تعداد موقعیت های شغلی موجود در هر دسته نیز در این مقاله در دسترس شماست!

قبل از هر چیز یادتان باشد: برای واجد شرایط بودن برای قرعه‌کشی‌های Category-based باید حداقل شش ماه تجربه کار تمام‌وقت در یک شغل واجد شرایط داشته باشید. اگر این تجربه کاری را سه سال قبل از ثبت‌نام در اکسپرس اینتری به دست آورده باشید، و در حال حاضر شغل دیگری داشته باشید، ایرادی ندارد.

آمار مربوط به فرصت‌های شغلی بر اساس جدیدترین آمار استخدامی حقوق و دستمزد، درآمد و ساعات کار و فرصت‌های شغلی موجود در سایت Statistics  Canada ارائه شده‌اند که تا پایان ماه دسامبر 2023 را پوشش میدهد.

این نوع از قرعه‌کشی‌ها به نفع کاندیداهایی هستند که امتیاز کمتری از موارد عمومی مثل سن یا زبان گرفته‌اند، اما یک تخصص یا مهارت موردنیاز کانادا دارند.

شغل های خوب برای اکسپرس اینتری حوزه درمان یا Health

تعداد مشاغل موجود در بازار کاری کانادا برای مشاغل درمان حدود 125900 مورد است. اکثر افراد میدانند که کمبود نیروی کار در بخش مراقبت های بهداشتی یک مسئله مهم در کانادا و آمریکای شمالی است. اوضاع طوری است که گاه خدمات بهداشت و درمان به یکی دغدغه های تازه واردان به کانادا تبدیل میشود.

برای حل این مشکل، شغل‌های زیر در لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا، امتیاز ویژه‌ای برای مهاجرت به کانادا می‌گیرند:

لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا دسته بندی STEM 

کانادا به‌عنوان یکی از کشورهای صنعتی، در زمینه‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات)، دچار کمبود نیروی کار ماهر است. این حوزه شامل مشاغلی مانند توسعه نرم‌افزار، مهندسی، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، فناوری مراقبت‌های بهداشتی و سایر نقش‌های فنی تخصصی می‌شود. اگر این مهارت‌ها را دارید، می‌توانید از قرعه‌کشی دسته STEM دعوت‌نامه بگیرید.

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از  38,000 فرصت شغلی در بخش خدمات حرفه ای، علمی و فنی وجود دارد که شامل (اما نه محدود به) مشاغل واجد شرایط برای قرعه کشی های دسته بندی اکسپرس انتری می‌شود.

مشاغل فنی حرفه ای کانادا

کانادا با کمبود نیروی کار قابل‌توجهی در بخش مشاغل فنی مواجه است. این بخش شامل مشاغلی مانند نجاری، لوله‌کشی، برق‌کاری، جوشکاری و مکانیک خودرو می‌شود. این دسته بندی لازمه داشتن دو سال سابقه کار کانادایی و جاب آفر است. ما در ایمی اسپات تجربه اقدام برای پرونده اکسپرس اینتری افراد با شغل فنی (همراه با جاب آفر و بدون جاب آفر) را داشته ایم و میتوانیم به شما کمک کنیم.

در اینجا لیستی از مشاغل تجاری که واجد شرایط انتخاب بر اساس دسته هستند، آمده است.

لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا در دسته بندی Trades به صورت زیر هستند:

مشاغل حمل‌ونقل در کانادا

حمل‌ونقل یا Transport، صنعت جابه‌جایی کالاها و افراد در سراسر کشور است. این بخش برای همه شهرها و استان‌های کانادا حیاتی و مهم محسوب می‌شود.

بااین‌حال، بخش حمل‌ونقل کانادا نیز از کمبود نیروی کار رنج می‌برد. دولت در تلاش است تا از طریق مسیرهای مهاجرتی هدفمند مانند قرعه‌کشی بر اساس دسته‌بندی، این مشکل را مدیریت کند. در صورت داشتن این مهارت ها، شما شانس دریافت جاب آفر کانادایی را نیز خواهید داشت.

بیش از 37800 شغل در بخش حمل و نقل و انبارداری در کانادا وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با ایمی اسپات تماس بگیرید.

مشاغل حمل‌ونقل زیر واجد شرایط قرعه‌کشی بر اساس دسته هستند:

 

لیست مشاغل کشاورزی اکسپرس اینتری کانادا

موقعیت‌های شغلی کشاورزی و مواد غذایی در کانادا به ندرت پر میشوند، به‌خصوص به دلیل ماهیت فصلی اکثر این مشاغل.

بااین‌حال، حتی برای کارفرماهایی که نیوی کار تمام‌وقت میخواهند، حفظ‌کردن نیروی کار ماهر دشوار است.

به همین دلیل، کانادا این مشاغل را جزو مشاغل واجد شرایط برای قرعه‌کشی بر اساس دسته‌بندی قرار داده است.

بر اساس آخرین گزارش فرصت‌های شغلی در آذرماه امسال حدود 10000 فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی در دسترس شماست! بنابراین سه شغل زیر جزو شغل های خوب برای اکسپرس اینتری هستند:

رزومه لازم برای مهاجرت کاری با اکسپرس انتری

از اطلاعات و آمار بالا می‌توان نتیجه گرفت امسال سال خوبی برای مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری است – به‌شرط این که آماده باشید یکی از مهارت‌ها یا شغل های خوب برای اکسپرس اینتری را یاد بگیرید. آسان ترین راه: زبان فرانسوی یا شغل فنی یاد بگیرید. یادگرفتن یکی از این مهارت‌ها حتی ظرف 6 ماه تا یک سال ممکن است. ما در ایمی اسپات تجربه راهنمایی افراد در این مسیر را داریم.

فراموش نکنید که برای مهاجرت اخذ اقامت دائم بسیار مهم است و به همین دلیل اکسپرس اینتری از ایده‌آل‌ترین روش‌های مهاجرتی محسوب می‌شود. زمان، هزینه و انرژی که شما در ایران باید برای کسب یکی از مهارت‌های لازم یا یادگیری زبان فرانسه صرف کنید، قابل‌مقایسه با زمان و انرژی که باید در کانادا بگذارید نیست!

 به‌علاوه، وقتی شما با ویزای موقت توریستی، کاری یا تحصیلی در کانادا اقامت داشته باشید، هزینه‌های شما به‌مراتب بیشتر از افرادی خواهد بود که اقامت دائم دارند. به این هزینه‌ها استرس فرایند اخذ اقامت دائم و رقابت برای پیداکردن شغل‌های پردرآمد را نیز اضافه کنید.

اگر مایلید امتیاز خود را در قرعه‌کشی‌های Category-based افزایش دهید یا امتیاز کافی دارید و قصد دارید از این طریق اقدام کنید، فرم ارزیابی ما را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. 

 

2 پاسخ

    1. ترانه عزیز، شما میتوانید از طریق اکسپرس اینتری دسته جنرال اقدام کنید اما دستیار دندان پزشک جزو دسته بندی سلامت فدرال نیست. ممکن است در برنامه استانی انتاریو شانس داشته باشید و یا شاید بتوانید با گذراندن چند دوره به خصوص واجد شرایط شوید. برای اطلاعات بیشتر رزومه کامل خودتان و واحدهایی که گذرانده اید را برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 پاسخ

    1. ترانه عزیز، شما میتوانید از طریق اکسپرس اینتری دسته جنرال اقدام کنید اما دستیار دندان پزشک جزو دسته بندی سلامت فدرال نیست. ممکن است در برنامه استانی انتاریو شانس داشته باشید و یا شاید بتوانید با گذراندن چند دوره به خصوص واجد شرایط شوید. برای اطلاعات بیشتر رزومه کامل خودتان و واحدهایی که گذرانده اید را برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مطلب می‌خوانید