immispot
فهرست مطالب
شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا – پرستار خانگی

فهرست مطالب

یکی از مشاغل موردنیاز در کانادا، پرستار خانگی است. مهاجرت پرستاران به کانادا بدون مدرک زبان با نمره بالا در این زیرگروه‌ها ممکن است. در این حالت، یک خانواده کارفرمای شما خواهد بود. معمولاً خانواده مسئولیت فراهم‌کردن محل سکونت شما با دادن یک اتاق به شما را نیز بر عهده دارند. در حال حاضر دو مسیر مهاجرت پرستاران خانگی (Caregivers) متقاضی مهاجرت به کانادا وجود دارد. خوشبختانه در این دو مسیر مهاجرتی، بر خلاف پرستاران بیمارستانی، داشتن مدرک‌های کانادایی یا مدرک دانشگاهی رشته پرستاری ضروری نیست. بااین‌وجود، گذراندن دوره‌های کمک‌های اولیه و مراقبت از سالمندان امتیاز مهمی محسوب می‌شود. نمره زبان موردنیاز نیز فقط 5 در سیستم کانادایی (معادل 5 آیلتس در همه مهارت ها و 4 در درک نوشتاری) است.

معرفی دو برنامه مهاجرتی آزمایشی برای پرستاران خانگی

دو برنامه آزمایشی فعلی کانادا برای پرستاران خانگی در حال پذیرش درخواست‌های مهاجرتی متقاضیان هستند. پرستاران خانگی خارجی که برای کار به کانادا می‌آیند دیگر مجبور نخواهند بود اعضای نزدیک خانواده خود را رها کنند! به لطف دو برنامه آزمایشی پرستار  کودک در خانه یا The Home Child Care Provider و برنامه مهاجرتی پرستار کمکی در خانه یا Home Support Worker ، این افراد مسیر ساده‌تری برای اقامت دائم کانادا خواهند داشت.

تاریخچه برنامه‌های مهاجرتی پرستاران خانگی کانادا

این برنامه‌های آزمایشی در سال ۲۰۱۹ شروع، و جایگزین برنامه‌های مهاجرتی آزمایشی قبلی برای پرستار خانگی از کودکان و پرستار خانگی افراد با نیاز‌های پزشکی بالا شدند. برنامه های قبلی به دلیل این که باعث به دام افتادن برخی نیرو‌های کار خارجی در محیط‌های کاری بد بودند و افراد‌ را از خانواده‌هایشان در خارج از کشور جدا نگه می‌داشتند، مورد انتقاد قرار گرفتند. دولت لیبرال فعلی بعد از روی کار آمدن با انتقاد از دولت قبلی، برنامه‌های مهاجرتی قبلی برای پرستاران خانگی را “ناکارآمد” نامید. پرستاران خانگی و خانواده های کارفرما اعلام کردند که تغییرات قبلی ایجاد شده در سال 2014 برای آن‌ها قابل‌فهم نبوده است. برای مثال، تحت برنامه قبلی بسیاری از پرستاران خانگی به امید گرفتن اقامت دائم شروع به کار برای خانواده‌هایی در کانادا کردند، اما بعداً متوجه شدند که واجد شرایط اقامت دائم نبودند. امتیازات مهاجرت پرستاران به کانادا پرستار خانگی

شرایط و مدت‌زمان لازم برای پردازش مدارک

زمان پردازش برای دو مسیر جدید مهاجرتی برای پرستاران خانگی از استاندارد اولیه کمی فاصله گرفته و در حال طولانی‌شدن است. بااین‌حال، در سال 2021، دولت عزم خود برای رسیدگی به حداقل 6000 درخواست پرستار خانگی تا پایان سال را نشان داد. پس میتوان به سرعت گرفتن این روند در آینده نزدیک نیز امیدوار بود. شرایط لازم برای گرفتن مجوز کار یا ورک پرمیت پرستاران خانگی در حال حاضر:
    1. پیشنهاد کاری در کانادا داشته باشند، و
    1. معیارهای استاندارد برنامه‌های مهاجرت اقتصادی را داشته باشند. (اطلاعات بیشتر: مهاجرت کاری به کانادا)
پس از کار در کانادا، پرستاران خانگی می‌توانند کسب دو سال تجربه کاری کانادایی برای بالابردن امتیاز خود و درخواست اقامت دائم را شروع کنند.

مزایای برنامه‌های مهاجرتی جدید برای پرستاران خانگی

از طریق برنامه مهاجرت پرستاران به کانادا، مزایای زیر به پرستاران خانگی ارائه میشوند:
    • مجوزهای شغلی خاص، به‌جای کارفرمای خاص، برای اجازه‌دادن به تغییر سریع کارفرمایان در صورت لزوم. یعنی برخلاف closed-work permitهای قبلی که به پرستار فقط اجازه کار در یک نوع شغل برای یک کارفرمای خاص را می‌داد، حالا فقط از نظر نوع شغلی محدود خواهند بود.
    • مجوزهای کاری باز (اپن ورک پرمیت) و/یا مجوزهای تحصیلی برای اعضای درجه یک خانواده پرستاران خانگی (همسر و فرزندان زیر 22 سال).
    • مسیر واضح تبدیل اقامت موقت به وضعیت دائم، برای اطمینان از این که وقتی پرستاران خانگی شرایط تجربه کاری را به دست آوردند، می‌توانند به‌سرعت مقیم دائم شوند.
این دو برنامه مهاجرتی آزمایشی جدید به پرستاران خانگی خارج از کشور و خانواده‌هایشان مسیری روشن و مستقیم برای اقامت دائم ارائه می‌دهند. سه کارمند ارشد دولتی وظیفه اعلام جزئیات برنامه مهاجرتی آزمایشیان پرستار خانگی جدید را در جریان فعالیت رسانه‌ای در اسکاربرو، وینیپگ و ادمونتون صبح شنبه بر عهده داشتند. آن‌ها اعلام کردند: ” کانادا از پرستاران خانگی  پرستار مراقبت می‌کند. ما متعهد شدیم که زندگی پرستاران خانگی و خانواده‌های آنها را که از سراسر جهان برای مراقبت از عزیزانمان می‌آیند را بهتر کنیم. با این برنامه مهاجرتی آزمایشی جدید، دقیقاً همین کار را انجام می‌دهیم. ”

جزئیات برنامه‌های پرستار خانگی جدید کانادا

برنامه‌های پرستار کودکان و پرستار خانگی افراد با نیاز‌های پزشکی بالا از ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹ منقضی شده است و دیگر درخواست‌های جدید را نمی‌پذیرد. به درخواست پرستاران خانگیی که قبل از این تاریخ درخواست داده بودند رسیدگی می‌شود. پرستاران خانگی که روی برای برنامه مهاجرتی آزمایشی‌هایی که به‌زودی منقضی می‌شوند حساب بازکرده بودند، می‌توانند از طریق برنامه مهاجرتی آزمایشی Home Child-care Provider یا برنامه مهاجرتی آزمایشی Home Support Worker برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنند. برنامه‌های مهاجرتی آزمایشی‌ جدید، هر کدام ظرفیت حداکثر 2750 متقاضی اصلی خواهند داشت که در مجموع 5500 متقاضی اصلی در سال به‌اضافه خانواده نزدیک آن‌ها خواهد بود. زمان استاندارد در نظر گرفته شده برای دو برنامه مهاجرتی آزمایشی جدید ۱۲ماهه خواهد بود. بازه زمانی استاندارد شش‌ماهه نیز برای نهایی کردن درخواست پس از ارائه مدرکی مبنی بر برآورده‌شدن شرایط تجربه کاری توسط پرستار خانگی تعیین شده است. با انتقال به مجوزهای شغلی خاص تحت پایلوت‌های Home Child Care and Home Support Worker، کارفرمایان دیگر نیازی به ارزیابی تأثیر بازار کار قبل از استخدام پرستار خانگی از خارج از کشور نخواهند داشت. یعنی از LMIA بی‌نیاز خواهند شد.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه Caregivers

اگر به مراقبت از کودکان، سالمندان، بیماران بستری در خانه و… علاقه دارید، این مسیر مهاجرتی می‌تواند مناسب شما باشد. برای اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی ما را پر کنید و این مورد را برای ما بنویسید تا برای مشاوره مهاجرتی تخصصی پرستاران خانگی با شما تماس بگیریم.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *