immispot
فهرست مطالب
گران ترین و ارزان‌ترین شهرها برای اجاره منزل در کانادا

فهرست مطالب

گزارش سایت 2023 Rentals.ca درباره اجاره خانه در ماه نوامبر اخیرا منتشر شده است. در این گزارش میانگین اجاره‌بها برای خانه‌های یک خوابه و دو خوابه در 35 شهر کانادا بررسی شد.

در گزارش آمده که اجاره‌بها در کشور کانادا در شش ماه گذشته 175 دلار افزایش یافته و برای ششمین ماه متوالی به بالاترین سطح خود رسیده است. اجاره‌بهای خانه در ماه اکتبر به طور میانگین ​​2178 دلار برآورد شد.

نرخ سالانه رشد اجاره‌بها در کانادا در ماه اکتبر 9.9 درصد بود. این مقدار دومین افزایش سریع سالانه در هفت سال گذشته محسوب می‌شود. در ضمن در این گزارش توضیح داده شده که تورم اجاره‌بها در کانادا به دنبال افزایش قیمت اجاره در آلبرتا، کبک و نوا اسکوشیا اتفاق میفتد. دلیل بالا رفتن کرایه خانه در این شهرها نیز افزایش شدید جمعیت و تعیین اجاره‌بهایی بالاتر از سطح متوسط بازار کشور است.

گران‌ترین شهرها برای اجاره منزل کدامند؟

بر اساس گزارش منتشر شده، پنج شهر گران‌قیمت برای اجاره منزل در کانادا عبارتند از:

  • ونکوور، بریتیش کلمبیا: متوسط اجاره خانه یک خوابه 2872 دلار و دو خوابه 3777 دلار
  • برنابی، بریتیش کلمبیا: متوسط اجاره خانه یک خوابه 2647 دلار و دو خوابه 3341 دلار
  • تورنتو، اونتاریو: متوسط اجاره خانه یک خوابه 2607 دلار و دو خوابه 3424 دلار
  • اوکویل، اونتاریو: متوسط اجاره خانه یک خوابه 2524 دلار و دو خوابه 3337 دلار
  • میسیساگا، اونتاریو: متوسط اجاره خانه یک خوابه 2352 دلار و دو خوابه 2851 دلار

از میان 25 بازار گران‌قیمت اجاره خانه در کانادا، 14 بازار در انتاریو و 9 بازار در بریتیش کلمبیا قرار دارند. در ضمن ونکوور با بالاترین میانگین اجاره‌بها برای همه دسته‌بندی‌ها در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن تورنتو و پیل جای گرفته‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌ها در تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کانادا، در ماه گذشته نسبت به سال قبل صرفا یک درصد کاهش یافته است. این کاهش اولین کاهش سالانه اجاره‌بهای شهر از آگوست 2021 است.

بریتیش کلمبیا در میان سایر استان‌ها بالاترین میانگین اجاره آپارتمان را با 2639 دلار در ماه اکتبر حفظ کرده است. با این حال، اجاره‌بها در بریتیش کلمبیا با کاهش بسیار تدریجی ماهانه روبه‌رو بود. این دومین ماه متوالی است که اجاره خانه در بریتیش کلمبیا اندکی کاهش یافته است. بنابراین ممکن است قیمت اجاره‌بها در این استان به کاهش خود ادامه دهد. اونتاریو نیز با 4.6 درصد افزایش، در مقایسه با افزایش 6.6 درصدی ماه سپتامبر، کندترین رشد سالانه اجاره آپارتمان در ماه اکتبر را در بین سایر استان‌ها داشت.

کم‌هزینه‌ترین شهرهای کانادا برای اجاره خانه کدامند؟

بر اساس گزارش منتشر شده، پنج شهر کم‌هزینه از نظر اجاره خانه در کانادا عبارتند از:

  • ساسکاتون، ساسکاچوان: متوسط اجاره خانه یک خوابه 1109 دلار و دو خوابه 1340 دلار
  • رجینا، ساسکاچوان: متوسط اجاره خانه یک خوابه 1191 دلار و دو خوابه 1405 دلار
  • فورت مک‌موری، آلبرتا: متوسط اجاره خانه یک خوابه 1226 دلار و دو خوابه 1478 دلار
  • رد دیر، آلبرتا: متوسط اجاره خانه یک خوابه 1249 دلار و دو خوابه 1464 دلار
  • وینیپگ، مانیتوبا: متوسط اجاره خانه یک خوابه 1282 دلار و دو خوابه 1692 دلار

ارزان‌ترین مکان برای اجاره خانه در کانادا معمولا در شهرهای کوچک‌تر و مناطق روستایی یافت می‌شود. استان‌های مانیتوبا و ساسکاچوان به ترتیب با 5.5 و 4 درصد بیشترین افزایش اجاره‌بهای ماه به ماه را داشته‌اند. در مانیتوبا، میانگین اجاره آپارتمان‌ها با رشد سالانه 7.6 درصدی در ماه اکتبر به 1510 دلار رسیده؛ در حالی که رشد سالانه‌اش در ماه سپتامبر 3.1 درصد بود. اجاره سالانه آپارتمان در ساسکاچوان در ماه اکتبر 5.8 درصد افزایش یافت و به طور متوسط به 1409 دلار رسید. این مقدار از 3.8 درصد افزایش سالانه در ماه سپتامبر پیشی گرفت.

چگونه در کانادا خانه‌ای برای اجاره پیدا کنیم؟

پیدا کردن خانه مناسب برای اجاره کار آسانی نیست. شما حتما باید زمانی را صرف فکر کردن در مورد نوع منزل، محل زندگی و بودجه‌تان بگذارید. در کانادا گزینه‌های مختلفی برای اجاره تازه‌واردان وجود دارد؛ از جمله آپارتمان، خانه مستقل دوبلکس یا تریپلکس، خانه‌های شهری و اتاق‌های شخصی. درباره هر کدام از این موارد در ادامه توضیح می‌دهیم.

  • آپارتمان‌ها معمولا در ساختمان‌ها یافت می‌شوند و واحدهای تک خانواری هستند که معمولا یک، دو یا سه اتاق خواب دارند.
  • خانه‌های مستقل، تک‌خانواری و شخصی هستند. این خانه‌ها به صورت دوبلکس یا تریپلکس ساخته شده و به دو یا سه واحد تقسیم می‌شوند.
  • خانه‌های شهری با سه واحد یا بیشتر ساخته می‌شوند؛ دیوارهای مشترک دارند؛ به صورت طبقه‌طبقه روی هم ساخته شده و در نتیجه طبقات بالا و پایین از هم جدا می‌شوند.
  • در ضمن در برخی موارد خانه‌ها را به اتاق خواب‌های جداگانه تقسیم می‌کنند و به افراد مختلف اجاره می‌دهند. بدین ترتیب برخی فضاها مثل آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک خواهند بود.

ابزارهای کاربردی برای پیدا کردن خانه

توصیه می‌کنیم به محله‌های مجاور منطقه‌ای که می‌خواهید به آن نقل مکان کنید، نگاهی بیندازید. می‌توانید برای این کار در سرویس‌های رایگانی مانند Google Maps جست‌وجو کنید تا نه‌تنها از منطقه اصلی، بلکه درباره وضعیت محله خود و محله‌های اطراف نیز اطلاعات دریافت کنید.

وقتی به این نتیجه رسیدید که می‌خواهید در چه نوع خانه‌ای و در کجا زندگی کنید، آن‌گاه می‌توانید از منابع متعددی برای یافتن خانه مورد نظرتان کمک بگیرید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جستجوی خانه این است که در محله مورد علاقه خود قدم بزنید و به دنبال تابلوهای “برای اجاره” (For Sale) بگردید. سپس می‌توانید از سرپرست خانواده بپرسید که آیا خانه یا اتاق‌هایش در حال حاضر در دسترس هستند یا خیر. در ضمن از منابع دیگری نیز می‌توانید برای اجاره منزل استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. برای اجاره آپارتمان می‌توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

  • آژانس های معاملات ملکی
  • وب‌سایت Realtor.ca: وب‌سایتی که به شما امکان می‌دهد تا املاک اجاره‌ای را در سراسر کانادا جست‌وجو کنید. شما می‌توانید از فیلترهایی برای محدود کردن جست‌وجوی خود بر اساس مکان، قیمت، نوع ملک و غیره استفاده کنید.
  • پلتفرم‌های آنلاین فهرست‌بندی خانه‌های اجاره‌ای: این پلتفرم‌ها مثل Zumper و PadMapper راه مناسبی برای جست‌و‌جوی املاک اجاره‌ای در کانادا به شمار می‌آیند. آن‌ها به کاربران امکان می‌دهند که بر اساس مکان، قیمت و تعداد اتاق خواب‌ها جست‌وجوی خود را بر روی نقشه فیلتر کنند.

در ضمن شما می‌توانید به تابلوهای اعلانات در فروشگاه‌های مواد غذایی، خشک‌شویی‌ها، کلینیک‌های بهداشتی، مراکز خدمات اجتماعی، دفاتر املاک و مستغلات و غیره نیز مراجعه کنید.

جمع‌بندی

پیدا کردن خانه در کانادا برای افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید با دقت انجام شود. بنابراین اگر در پروسه مهاجرت قرار دارید، بهتر است از قبل نگاهی به سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین بیندازید تا بتوانید بدون عجله خانه‌ای مناسب با قیمت خوب پیدا کنید. در این مسیر می‌توانید از یک موسسه مهاجرتی معتبر نیز کمک بگیرید.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *