immispot
فهرست مطالب
اخذ اقامت کانادا با خرید ملک

فهرست مطالب

اگر قصد خرید ملک در کانادا را دارید، حتما باید با قوانین خرید و فروش و همین‌طور نوع و مقدار هزینه‌ها به خوبی آشنا باشید. خرید ملک برابر با سرمایه‌گذاری است. از طرفی نوعی پس‌انداز نیز به شمار می‌آید که پس از مدتی باعث افزایش ارزش دارایی‌ها می‌شود. کانادا به دلیل اقتصاد باز و شکوفایش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید ملک محسوب می‌شود. هرچند خرید ملک جزو برنامه‌های مهاجرتی کانادا به شمار نمی‌آید، استثناهایی وجود دارد!

خرید ملک در کانادا برای اقامت

یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری است؛ اما نکته مهم اینجاست که اخذ اقامت کانادا با خرید ملک به تنهایی امکان پذیر نیست مگر این که خرید ملک خود را به عنوان یک سرمایه گذاری توجیه کنید. در واقع شما نمی‌توانید صرفا با خرید خانه شرایط اقامت خود در کانادا را مهیا کنید. هرچند داشتن ملک و دارایی در یک کشور، وابستگی شما را به آن‌جا بیشتر کرده و شانس پذیرشتان را افزایش می‌دهد.

صرفاً خرید ملک در کانادا به تنهایی منجر به دریافت اقامت دائم نمی‌شود. اما برنامه‌های مهاجرتی خاصی وجود دارد که در آنها سرمایه‌گذاری قابل توجه، از جمله خرید ملک، می‌تواند در واجد شرایط شدن کمک کند:

برنامه مهاجرت استانی و اخذ اقامت دائم

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP) – شاخه کارآفرینی

•         باید حداقل 150 هزار دلار کانادا در ساسکاتون یا 300 هزار دلار کانادا برای تأسیس یا خرید یک کسب و کار از مالک قبلی در سایر مناطق ساسکاچوان سرمایه‌گذاری کنید.

•         بخشی از این سرمایه‌گذاری می‌تواند صرف خرید ملک تجاری برای اداره کسب و کار شود.

•         شما باید به طور فعال مدیریت و اداره کسب و کار را در ساسکاچوان برعهده داشته باشید.

•         پس از فعال نگه داشتن کسب و کارتان به مدت حداقل 12 ماه، ممکن است برای اقامت دائم نامینیشن دریافت کنید.

برنامه مهاجرتی سرمایه‌گذاری کبک

•         باید حداقل 1.2 میلیون دلار کانادا را از طریق یک واسطه مالی تأیید شده برای خرید ملک در کانادا سرمایه‌گذاری کنید.

•         بخشی از این می‌تواند در خرید ملک در کبک سرمایه‌گذاری شود.

•         سرمایه های خالص شما باید حداقل 2 میلیون دلار کانادا باشد.

•         پس از اقامت حداقل 12 ماه طی یک دوره 3 ساله در کبک، می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

برنامه‌های پیشنهادی استانی (PNP)

•         برخی PNPها نیز برای اقامت دائم با خرید ملک در کانادا گزینه هایی دارند. برای مثال بریتیش کلمبیا و انتاریو، برنامه‌هایی دارند که در آنها سرمایه‌گذاری حداقل مبلغی (مثلاً 600,000 دلار تا 1.5 میلیون دلار کانادا) در یک کسب و کار محلی، می‌تواند منجر به نامزدی اقامت دائم شود.

•         بخشی از این سرمایه‌گذاری می‌تواند صرف خرید ملک تجاری شود.

بنابراین، خلاصه اینکه صرفاً خرید ملک مسکونی به تنهایی برای اقامت دائم کافی نیست. خرید ملک باید بخشی از یک سرمایه‌گذاری بزرگتر در یک کسب و کار فعال تحت برنامه‌های استانی خاص باشد. مقادیر سرمایه‌گذاری نیز بسیار قابل توجه است. مشورت با یک مشاور مهاجرتی، به شدت توصیه می‌شود! ایمی اسپات از خدمات مشاوره حسام الدین کاظمی بهره می‌برد و می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. کافی است فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک

در کانادا، هم مقیم دائم و هم مقیم غیردائم تحت شرایط خاصی مجاز به خرید ملک است. اگر از قبل در کانادا حضور دارید، صاحب‌خانه شدن به شما امکان دسترسی به اقامت دائم را نداده و شرایط ویزای شما را تغییر نمی‌دهد. هرچند وقتی از روش‌هایی مثل سیستم اکسپرس اینتری یا برنامه‌های نامزدی استانی (PNP) اقدام به مهاجرت کنید، داشتن ملک در کانادا نوعی وابستگی محسوب می‌شود که شانس پذیرش درخواست ویزای شما را افزایش می‌دهد.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

در حال حاضر هیچ گزینه مهاجرتی برای خرید ملک در کانادا وجود ندارد. با این حال داشتن دارایی در کانادا نشان‌دهنده دلبستگی شما به کشور است. اگر مدتی را در خانه کانادایی خود زندگی کنید، آن‌جا تبدیل به محل اقامتتان شده و امتیازی ویژه برای شما محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانید از مالکیت دارایی به دو روش بالقوه استفاده کنید:

در برنامه نامینیشن استانی یا همان PNP خرید ملک در استان مد نظر نشانه‌ای از تعهد به ماندن در یک استان است. در نتیجه مقامات استانی کمتر نگران این موضوع خواهند بود که شما پس از مهاجرت قصد خروج از استان را داشته باشید؛ چیزی که یک عامل مهم در برنامه های استان های کم جمعیت محسوب می شود.

اگر با برنامه ویزای بشردوستانه کانادا یا همان H&C مهاجرت کنید نیز داشتن ملک در کانادا می‌تواند یک عامل مثبت محسوب شود. با این حال آفیسر اداره مهاجرت قبل از اینکه به نفع شما حکم کند، معیارهای زیادی را در نظر می‌گیرد.

مزایای خرید ملک در کانادا

خرید خانه در کشور کانادا مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

امنیت

کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. این کشور نه‌تنها امن است، بلکه یکی از صلح‌آمیزترین کشورهای جهان نیز به شمار می‌آید. تورنتو، کلگری و کبک سیتی در فهرست امن‌ترین شهرهای جهان قرار دارند.

استاندارد بالای زندگی

کانادا از نظر کیفیت زندگی در رتبه اول قرار دارد. در ضمن بازار کار قوی، تعهد به حقوق بشر و تعهد به عدالت اجتماعی نیز از دیگر عوامل افزایش کیفیت و استاندارد زندگی در کانادا به شمار می‌آید. علاوه بر این کانادا از نظر عدم فساد و حمایت از حقوق مالکیت نیز در رتبه اول قرار دارد.

معافیت‌های مالیاتی

دولت کانادا مزایا و اعتبارات مالیاتی مشخصی را برای صاحبان خانه فراهم می‌کند که می‌توانید با خرید ملک از آن‌ها استفاده کنید.

افزایش ارزش خانه

به طور کلی، ارزش زمین و ملک در کانادا به طور مداوم در حال افزایش است. بازار مسکن کانادا به دلیل عوامل مختلفی مثل بهبود شرایط اقتصادی، رشد جمعیت و مهاجرت به کلان‌شهرها روز به روز در حال گسترش است. در کانادا، داشتن خانه همیشه یک سرمایه‌گذاری عاقلانه محسوب می‌شود؛ به خصوص اگر قصد داشته باشید که آن را در آینده بفروشید.

محیط‌زیست غنی

پیدا کردن مناظر آرام و زیبا در کانادا دشوار نیست. در ضمن لازم نیست برای لذت بردن از یک دریاچه خوش‌منظره، یک کمپینگ جنگلی یا یک کوه‌پیمایی مسافت زیادی را طی کنید. چون همیشه در هر شهر چندین گزینه تفریحی وجود دارد.

انواع سرمایه گذاری در املاک کانادا

درست است که از طریق خرید خانه نمی‌توان به کانادا مهاجرت کرد، اما روش‌های دیگری برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد که شما را به اخذ اقامت کانادا نزدیک می‌کند. بنابراین اگر مبلغ مشخصی پول دارید و می‌خواهید با سرمایه‌گذاری، ویزای کانادا و اقامت دائم آن را به دست آورید، بهتر است از روش‌های زیر اقدام کنید:

  • انتقال درون شرکتی (ICT)
  • برنامه ویزای استارت‌آپ (SUV)
  • ویزای کارآفرینی (C11)
  • ویزای کارآفرینی استان‌های کانادا (PNP)

روش‌هایی مثل سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار، سهام، اوراق قرضه و غیره نیز مانند خرید ملک در کانادا روش‌های قانونی برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور محسوب نمی‌شوند.

خرید ملک در کانادا با ویزای توریستی

قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی توسط افراد غیرکانادایی از اول ژانویه سال 2023  اجرایی شده و بسیاری را شگفت‌زده کرده است.

قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی توسط افراد غیرکانادایی به مدت 2 سال ادامه خواهد داشت و سپس به طور خودکار لغو می‌شود و مجددا اوضاع به روال سابق باز خواهد گشت. طبق مقررات جدید، خرید ملک مسکونی توسط سرمایه‌گذاران خارجی که شهروند کانادا یا مقیم دائم نیستند، موقتا ممنوع است؛ اما این قانون برای شهروندان کانادایی یا ساکنان دائمی صدق نمی‌کند.

بنابراین اگر با ویزای توریستی به کانادا رفته‌اید، در حال حاضر نمی‌توانید ملکی در این کشور خریداری کنید؛ اما بعد از پایان دو سال دوباره شرایط خانه برای شما که شهروند و مقیم کانادا نیستید، فراهم می‌شود.

بهترین شهرهای کانادا برای خرید ملک

درست است که کانادا به طور کلی کشوری مناسب برای خرید ملک است و خرید خانه مزایای زیادی برای غیر کانادایی‌ها دارد؛ اما در این میان به دلیل نوع وضعیت شهرنشینی، قیمت املاک، تعدد ملک، فرهنگ مردم منطقه و غیره برخی شهرها گزینه مناسب‌تری برای خرید خانه محسوب می‌شوند. در ادامه به بهترین مناطق برای خرید خانه در کانادا اشاره می‌کنیم.

​گریتر مونکتون، نیوبرانزویک (Greater Moncton, New Brunswick)

بزرگتر مونکتون در رتبه اول قرار دارد. علی‌رغم رشد قابل توجه در میانگین قیمت خانه‌های این بخش، باز هم منطقه Moncton در مقایسه با شهرهای دیگر کانادا مقرون به صرفه است. میانگین قیمت خانه‌های این منطقه 320817 دلار است.

سو سنت ماری، اونتاریو (Sault Ste. Marie, Ontario)

Sault Ste. ماری، انتاریو

خانه‌های سو سنت ماری، در کنار قیمت‌های مقرون به صرفه، ارزش زیادی دارند. این شهر در قلب دریاچه‌های بزرگ واقع شده و حدود 78000 نفر جمعیت دارد. اگر از طرفداران فضای سبز باز، دریاچه و رودخانه هستید، این فضا را دوست خواهید داشت.

خلیج شمالی، انتاریو (North Bay, Ontario)

خلیج شمالی در دریاچه نیپیسینگ در شمال اونتاریو و 125 کیلومتری سادبری واقع شده است. در این منطقه بهترین پارک‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و مناطق حفاظت شده وجود دارد. میانگینقیمت خانه‌ها در نورث بی ۴۱۳۵۲۵ دلار است و در این شهر خانه‌های زیبای ویکتوریایی و مدرن و همین‌طور خانه‌های جمع‌وجور زیادی برای خرید وجود دارد.

قیمت خرید ملک در کانادا

میانگین قیمت خانه در کانادا در حال حاضر حدود 746000 دلار است، اما معمولا قیمت‌ها بسته به استان و منطقه‌ای که شما در آن به دنبال خانه می‌گردید، متفاوت است. ونکوور و تورنتو از گران ترین شهرهای کانادا هستند.

مالیات ملک در کانادا

در کانادا مالیات املاک بسته به منطقه محل سکونت از 5/0 تا 5/2 درصد قیمت ملک متغیر است. مالیات بر دارایی برای بسیاری از شهرهای بزرگ بین 5/0 تا 3/1 درصد قیمت دارایی است.

در کانادا به عنوان یک خارجی لازم نیست که مالیات بر دارایی مازادی نسبت به کانادایی‌ها بپردازید. معمولا مقدار مالیات بر دارایی، سالانه بسته به نوسانات نرخ مالیات بر دارایی و ارزش ارزیابی شده خانه، که به طور سالانه انجام می‌شود، تغییر می‌کند. با این حال در همه استان‌ها و مناطق یکسان نیست؛ مثلا در برخی از استان ها، مانند اونتاریو، ارزش املاک فقط هر 4 سال یک‌بار ارزیابی می‌شود.

اینکه هر چند وقت یک‌بار باید مالیات بر دارایی خود را بپردازید، به منطقه سکونت بستگی دارد. معمولا مالیات بر دارایی یک بار در سال پرداخت می‌شود. با این حال، بسیاری از شهرداری‌ها این امکان را به شما می‌دهند که مالیات را به صورت ماهانه، شش ماهه یا یکجا و همراه با وام مسکن خود پرداخت کنید.

شرایط خرید ملک در کانادا برای افراد خارجی

شرایط خرید خانه تقریبا برای تمامی خریداران یکسان بوده و فرقی ندارد که شهروند کانادا باشید یا خیر. از جمله شرایط کلی خرید خانه در کانادا عبارت است از:

  • حق تایید قرارداد مشروط به بازرسی فنی خانه
  • امکان ارزیابی ملک توسط یک متخصص
  • بررسی نقشه برداری ملک
  • ذکر قابلیت فسخ یا عدم فسخ و شرایط آن

در ضمن خریداران غیر کانادایی خانه در این کشور باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • داشتن سن قانونی؛ حداقل 18 سال
  • تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌ها؛ مثل هزینه اصلی، هزینه‌های جانبی، بازپرداخت اقساط وام مسکن و غیره
  • ارائه پیش‌پرداخت توسط خریدار

بزرگ‌ترین تفاوت خرید خانه برای کانادایی‌ها و غیر کانادایی‌ها در این است که افراد غیر مقیم باید در ابتدای کار مبلغ بیشتری به عنوان پیش‌پرداخت بپردازند. این مبلغ معمولا 35 درصد قیمت کل خانه است. در ضمن پرداخت مالیات انتقال ملک نیز بر عهده خریدار غیر مقیم است که مبلغش بین 1 الی 2 درصد از قیمت خانه محاسبه می‌شود.

مراحل خرید خانه در کانادا

برای اینکه بتوانید با موفقیت ملکی را در کانادا بگیرید، باید مراحلی را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  • برآورد هزینه انجام بدهید؛ از جمله پیش‌پرداخت، مالیات انتقال ملک، مالیات بر خدمات و کالا، بازرسی فنی و غیره
  • مبلغ پیش‌پرداخت را آماده کنید
  • مدارک مورد نیاز را آماده کنید؛ از جمله مدارک هویتی، رسید واریز پیش‌پرداخت، اطلاعات مربوط به دارایی‌ها و بدهی‌ها و غیره
  • یافتن خانه از سایت‌ها یا املاکی‌های معتبر

در این مسیر می‌توانید از وام مسکن و طرح‌های تشویقی خرید خانه در کانادا نیز بهره ببرید. طرح‌های تشویقی به افرادی تعلق می‌گیرد که برای اولین بار قصد خرید خانه در کانادا را دارند.

معرفی سایت برای خرید خانه در کانادا

یکی از بهترین روش‌ها برای یافتن خانه‌ای مناسب در استان‌های مختلف کانادا استفاده از سایت‌های معاملات ملکی یا همان Real State است. پیدا کردن خانه به صورت آنلاین باعث راحتی کار شما و صرفه‌جویی در زمان می‌شود. بهترین سایت‌های خانه‌یابی برای خرید در کانادا عبارتند از:

  • Realtor.ca
  • RoyalLePage.ca
  • HouseSigma
  • Trulia
  • Kijiji
  • Zillow

بهترین سایت خرید خانه در کانادا از دید همگان سایت Realtor.ca است. چون امکانات مختلفی مثل ارتباط با مشاوران و امکان جست‌وجو بر اساس فیلترهای مختلف را در اختیار خریداران قرار داده و پایگاه داده بسیار بزرگی نیز دارد.

سخن پایانی

در این مطلب درباره خرید خانه در کانادا صحبت کردیم و گفتیم که اخذ اقامت کانادا با خرید ملک امکان‌پذیر نیست. بنابراین خرید خانه در این کشور برای غیر مقیمان صرفا نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که نباید به امید مهاجرت به کانادا به سمت خرید ملک در این کشور گام برداشت. با این حال، در شرایط استثنایی، مالکیت ملک می‌تواند به طور غیر مستقیم به شما در مهاجرت کمک کند. اگر قصد گرفتن اقامت دائم کانادا با سرمایه را دارید، از مشاورین ما در ایمی اسپات مشورت بگیرید.



آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *