immispot
فهرست مطالب
افزایش حداقل هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

فهرست مطالب

حداقل هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در کانادا مبحث مهمی است که در هنگام مهاجرت تحصیلی به کانادا باید مد نظر قرار بگیرد. در واقع کشورهای مختلف دنیا از جمله کانادا در اکثر روش‌های مهاجرتی خود عاملی به نام تمکن مالی را در نظر می‌گیرند. اثبات افزایش تمکن تحصیلی کانادا 2024 یعنی شما باید مدارکی به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید که نشان دهد حداقل در یک سال آینده می‌توانید نیازهای مالی اساسی خود و همراهانتان را فراهم کنید. به تازگی اداره مهاجرت کانادا تغییراتی در قوانین مربوط به حداقل هزینه زندگی در این کشور ایجاد کرده است. با ایمی اسپات همراه باشید تا با قوانین جدید آشنا شوید.

حداقل هزینه زندگی در کانادا در سال جدید چقدر خواهد بود؟

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از تاریخ اول ژانویه 2024 حداقل هزینه زندگی برای متقاضیان مجوز تحصیلی را افزایش می‌دهد.

با افزایش تمکن تحصیلی کانادا 2024، مبلغ برای هر دانشجوی مجرد برابر با 20635 دلار تعیین شده است. این هزینه شامل شهریه سال اول دانشگاه و هزینه‌های سفر نمی‌شود. در ضمن قانون افزایش حداقل هزینه زندگی برای مجوزهای تحصیلی صادر شده پس از تاریخ اول ژانویه سال 2024 اعمال خواهد شد.

هزینه جدید بیشتر از دو برابر هزینه فعلی خواهد بود. هزینه 10 هزار دلاری فعلی اوایل سال 2000 تعیین شده و از آن زمان تغییری نکرده بود.

IRCC می‌گوید که نیاز مالی با هزینه‌های زندگی در کانادا مطابقت ندارد و وقتی دانشجویان به خاک کانادا پا می‌گذارند، متوجه می‌شوند که هزینه‌هایشان آن‌طور که فکر می‌کردند، پیش نمی‌رود.

گوش به زنگ باشید

از طرفی این دپارتمان می‌گوید که علاوه بر افزایش سال جاری، از این به بعد هر سال هنگامی که اداره آمار کانادا حداقل درآمد قشر کم‌درآمد (LICO) را به‌روزرسانی کند، حداقل هزینه زندگی نیز تغییر می‌کند. LICO به حداقل درآمد ضروری مورد نیاز در کانادا گفته می‌شود. بدین ترتیب اطمینان حاصل می‌شود که افراد بیشتر از نصف درآمد خود را برای نیازهای اولیه خرج نمی‌کنند.

IRCC می‌گوید تعدیل حداقل هزینه زندگی از آسیب‌پذیری و استثمار دانشجویان می‌کاهد، اما تاثیرش می‌تواند بر روی هر متقاضی متفاوت باشد. در ضمن در سال آینده، برنامه‌های آزمایشی هدفمند برای کمک به ادامه تحصیل آن دسته از دانشجویان بین‌المللی در کانادا اجرا می‌شود که کمتر به آن‌ها پرداخته شده و به حاشیه رانده شده‌اند. برای اخبار به روز، ایمی اسپات را دنبال کنید.

افزایش ساعات کاری دانشجویان

IRCC اعلام کرده که علاوه بر قانون افزایش تمکن تحصیلی کانادا 2024، معافیت سقف 20 ساعت کار در هفته را برای دانشجویان بین‌المللی تا تاریخ 30 آوریل 2024 تمدید می‌کند. بنابراین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تا تاریخ 30 آوریل 2024 بیشتر از 20 ساعت در هفته نیز کار کنند؛ البته فقط دانشجویانی که از قبل در کانادا زندگی می‌کنند و نیز کسانی که درخواست مجوز تحصیل خود را تا تاریخ 7 دسامبر 2023 ارسال کرده‌اند، مشمول چنین قانونی می‌شوند.

این معافیت برای اولین بار در تاریخ 15 نوامبر 2022 اعلام شد و قرار بود تا 31 دسامبر 2023 ادامه یابد. قانون معافیت، این فرصت را به دانشجویان می‌دهد تا بتوانند در طول تحصیل بیش از 20 ساعت معمول در هفته کار کنند.

شرایط لازم برای دانشجویان بین المللی

  • مجوز تحصیلی معتبر داشته باشند
  • به طور تمام‌وقت در یک موسسه آموزشی تعیین‌شده تحصیل کنند
  • تحصیل را شروع کرده باشند و طبق نظر موسسه آموزشی در وضعیت تحصیلی رضایت‌بخشی قرار داشته باشند
  • در یک برنامه آموزشی آکادمیک، شغلی یا حرفه‌ای تحصیل کنند که حداقل شش ماه طول می‌کشد و منجر به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهینامه می‌شود
  • شماره بیمه اجتماعی (SIN) داشته باشند

علاوه بر این مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی خود، از دو اطلاعیه درباره مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) خبر داد.

قانونی که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا ترم‌های تحصیلی آنلاین خود را در PGWP آینده‌شان حساب کنند، تا تاریخ اول سپتامبر 2024 تمدید خواهد شد. البته در صورتی که جمع ترم‌های تحصیلی آنلاین بیش از نصف کل دوره تحصیلی دانشجو را شامل نشود.

در عین حال هیچ تمدید ویژه دیگری برای PGWP در نظر گرفته نخواهد شد. دولت کانادا در سه نوبت جداگانه، سیاست موقت ویژه برای تمدید 18 ماهه PGWP را اعمال کرد. افرادی که تحت جدیدترین دوره تمدید، واجد شرایط درخواست هستند و مجوزهای کاری‌شان تا اواخر 31 دسامبر 2023 منقضی می‌شود، می‌توانند این کار را انجام دهند. IRCC دیگر پس از پایان این دوره PGWP را تمدید نخواهد کرد.

اقدام برای مهاجرت تحصیلی در 2024

با توجه به اینکه برخی قوانین مهاجرتی تغییر کرده و برخی دیگر نیز ممکن است در آینده نزدیک تغییر کنند، بهتر است برای امور مهاجرتی خود از موسسه مهاجرتی معتبر ایمی اسپات که به طور کامل بر قوانین مهاجرت تسلط دارند، کمک بگیرید. کافیست فرم ارزیابی ما را پر کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *