immispot
فهرست مطالب
برنامه دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی (ATIP)

فهرست مطالب

هر شهروند یا مقیم کانادایی یا شخص یا شرکتی که در کانادا اقامت دارد، بر اساس قانون دسترسی به اطلاعات می‌تواند برای دسترسی به سوابق موسسات دولتی درخواست دهد. شما می‌توانید این سرویس را برای دستیابی به پرونده‌های ارسالی درخواست ویزا، یادداشت‌های آفیسر برای یک متقاضی ویزا و/یا دلایل تصمیم‌گیری در مورد صدور ویزا انتخاب کنید.

موارد زیر نمونه‌هایی هستند که شما می‌توانید طبق قانون دسترسی به اطلاعات از آن‌ها مطلع شوید:

  • فایل‌های ارسال شده درخواست ویزا
  • یادداشت‌های آفیسر ویزا در مورد درخواست ویزا
  • دلایل تصمیم‌گیری در مورد یک درخواست ویزا

ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا درخواست خود را به بخش دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی (ATIP) در اداره مهاجرت کانادا یا همان IRCC ارسال کنید. پردازش درخواست معمولا روندی 30 یا 60 روزه دارد. اگر پرونده‌های درخواست ویزا از طریق پست به یک اداره ویزای غیر کانادایی یا مرکز پردازش ارسال شده باشد، زمان پردازش به طور قابل توجهی طولانی‌تر می‌شود.

نحوه درخواست

برای اینکه درخواست دسترسی به اطلاعات دهید، باید مراحل زیر را طی کنید.

ایجاد یک حساب کاربری

بررسی کنید و ببینید واجد شرایط هستید یا خیر یا یک ویزا انتخاب کنید یا اینکه مستقیما برای ایجاد یک حساب کاربری ثبت نام کنید. سپس می‌توانید تمام مدارک مورد نیاز، سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید و هزینه پرداختی برای خدمات دولت را مشاهده کنید.

تایید صلاحیت قبل از پرداخت

ابتدا به چند سوال پاسخ می‌دهید تا مطمئن شوید که واجد شرایط ویزا هستید یا خیر. فقط در صورتی که واجد شرایط باشید، مرحله پرداخت برای شما باز می‌شود. با یک وکیل مهاجرتی یا مشاور قانونی درباره درخواست خود مشورت کنید.

تکمیل آنلاین درخواست

شما می‌توانید قبل از پرداخت، هر تعداد از کارهای مربوط به درخواست را که می‌خواهید، انجام دهید. به اندازه کافی وقت دارید. برخی از ویزاها به اطلاعات زیادی احتیاج دارند که نیازمند پاسخ به پرسشنامه‌ها و بارگذاری مدارک است.

آماده‌سازی و ارسال ویزا

پس از تکمیل تمام کارها، پاسخ‌های خود را بررسی می‌کنید تا در بهترین حالت ممکن ارائه شود. هزینه‌های دولتی نیز پس از تکمیل درخواست پرداخت می‌شوند. درخواستتان پس از بررسی نهایی توسط شما و کارشناسان ما ارسال خواهد شد.

تایید و تمدید

زمانی که ویزایتان تایید شد، به شما اطلاع داده می‌شود. در صورت وجود هرگونه سوال یا در صورت ریجکتی از سوی دولت، باید به سوالات پاسخ دهید و ایرادات را برطرف کنید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *