immispot
فهرست مطالب
شرایط سنی ویزای کار کانادا

فهرست مطالب

شرایط سنی ویزای کار کانادا

ویزای کار برای نیروی کار خارجی صادر می‌شود. شرایط سنی ویزای کار کانادا از نظر قانونی صرفاً حداقل 18 ساله بودن است، اما بسته به نوع شغل موردنظر شما، بهتر است با سن بالای 50 سال برای شغل‌های یدی و دشوار اقدام نکنید. علت این امر سخت تر بودن قانع‌کردن افسر اداره مهاجرت برای دریافت مجوز کار و همچنین محدود بودن مسیرهای اقامت دائم برای افرادی است که در سن بالا به عنوان نیروی کار وارد کانادا شده اند. به این افراد جاب آفرهای مدیتریتی، ویزای C11 انتقال درون شرکتی، یا مسیرهای سرمایه گذاری و استارت آپ پیشنهاد می‌شود.

شرایط ویزای کار برای همه متقاضیان

بسته به اینکه داخل یا خارج کانادا باشید، هنگام درخواست باید شرایط خاصی را رعایت کنید، اما شرایط زیر هم برای داخل و هم برای خارج از کانادا صدق می‌کنند:

  • با نوشتن یک نامه هدف، به افسر مهاجرتی ثابت کنید که پس از منقضی شدن مجوز کارتان، کانادا را ترک خواهید کرد. تنها استثنا افرادی هستند که همزمان برای گرفتن اقامت دائم اقدام می‌کنند. این افراد لازم نیست اعلام کنند قصد ترک کردن کانادا را دارند (برای مثال، در صورت داشتن نوع خاصی از جاب افر با LMIA، می‌توانید هم زمان از طریق اکسپرس انتری برای اقامت دائم یا PR اقدام کنید.)
  • نشان دهید که پول کافی برای مراقبت از خود و اعضای خانواده خود در طول اقامت خود در کانادا دارید.
  • نباید سابقه مجرمانه در 10 سال اخیر داشته باشید (ارائه گواهی عدم سوءپیشینه ممکن است لازم باشد).
  • خطری برای امنیت کانادا نداشته نباشید.
  • سلامت باشید و در صورت نیاز معاینه پزشکی انجام دهید.
  • کارفرمای شما از استخدام نیروی خارجی منع نشده باشد.

شما همچنین باید مدارک موردنیاز کارفرما را به او ارائه دهید.

شرایط درخواست ویزای کار از داخل کانادا

در صورت داشتن یکی از شرایط زیر، می‌توانید درخواست ورک پرمیت دهید:

  • خود شما یا همسرتان دارای استادی پرمیت یا ورک پرمیت معتبر باشید.
  • زیر 22 سال داشته باشید و والدین شما دارای مجوز تحصیل یا کار معتبر باشند.
  • واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی باشید و مجوز تحصیل شما هنوز معتبر باشد.
  • وضعیت اقامت موقت شما شش ماه یا بیشتر اعتبار داشته باشد.
  • منتظر یک تصمیم در مورد اپلیکیشن اقامت دائم از داخل کانادا باشید.
  • درخواست پناهندگی داده‌ باشید.
  • شما مجاز به انجام یک کار خاص در کانادا هستید، اما برای کار در مشاغل دیگر به مجوز کار نیاز دارید (این درمورد بازدیدکنندگان دارای ویزای بیزینس ویزیتور صدق نمی‌کند). یا
  • شما یک تاجر، سرمایه‌گذار، دارای ویزای ICT کانادا (انتقال درون شرکتی)، یا واجد شرایط توافقنامه کانادا – ایالات متحده – مکزیک (CUSMA) باشید.

شما ممکن است دو مورد از شرط های بالا را به طور همزمان داشته باشید.

آیا مجوز کار کانادا محدودیت سنی دارد؟

یک نیروی کار خارجی برای دریافت مجوز کار کانادا باید حداقل 18 سال داشته باشد. هیچ حداکثر سنی برای متقاضیان اجازه کار وجود ندارد مگر اینکه تحت برنامه تجربه بین المللی کانادا (IEC) درخواست دهند (این برنامه شامل ایران نمی‌شود).

تفاوت بین ورک پرمیت کانادا و ویزای کار کانادا چیست؟

مجوز کار یا ورک پرمیت کانادا به اتباع خارجی اجازه کار در کانادا را می‌دهد، در حالی که ویزا یک سند مسافرتی است که برای ورود به این کشور استفاده می‌شود.

ویزا یا ویزای اقامت موقت (TRV)، یک برچسب فیزیکی است که در پاسپورت شما قرار می‌گیرد و به‌عنوان تراول داکیومنت یا جواز سفر عمل می‌کند. ویزا به اتباع خارجی اجازه می‌دهد وارد کانادا شوند یا از طریق فرودگاه کانادا به کشور دیگری سفر کنند.

اگر کانادا را ترک کنید، نمی‌توانید بدون ویزای معتبر یا eTA برگردید، حتی اگر مجوز کار معتبر داشته باشید.

ورک پرمیت کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

مجوزهای کار کانادا معمولاً برای یک دوره 1 تا 2 ساله معتبر هستند. استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد. شرایط سنی ویزای کار کانادا تاثیر کمتری روی افرادی که مجوز کار برای شغل های مدیریتی یا ICT دارند می گذارد. در صورتی که سطح زبان و سن شما مناسب باشد، امکان اخذ اقامت دائم همراه با جاب آفر نیز وجود دارد. در این زمینه ایمی اسپات می‌تواند به شما کمک کند.

 افسر ویزا مجوز کار را بیش از اعتبار پاسپورت متقاضی یا بیش از زمان ذکر شده در LMIA صادر نمی‌کند. همچنین مجوز کار برای مدتی بیشتر از زمانی که  برای اقامت در کانادا درخواست کرده باشید یا بیشتر از مدتی که برای پیشنهاد شغلی لازم است، صادر نخواهد شد. بسته به برنامه‌ای که متقاضی تحت آن درخواست می‌دهد، مدت مجوز کار نیز ممکن است کوتاه‌تر باشد.

آیا برای ورود به کانادا به مجوز کار کانادایی نیاز دارم؟

اگر به خارج از کانادا سفر می‌کنید، برای ورود مجدد به مجوز کار خود علاوه بر یک ویزای معتبر نیاز خواهید داشت. مجوز کار به شما اجازه می‌دهد در کانادا کار کنید، اما به‌تنهایی اجازه سفر به کانادا را نمی‌دهد.

آیا کارفرمای من می‌تواند اسپانسر من شود؟

کارفرمایان کانادایی از متقاضیان کار در کانادا حمایت مالی نمی‌کنند، اما می‌توانند با اطمینان از ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) یا ارائه یک پیشنهاد شغلی الکترونیکی (دسته‌های معاف از LMIA) به ورود کارگران خارجی به کانادا کمک کنند.

 هر کارفرمای کانادایی که مایل به استخدام کارگر خارجی است باید LMIA دریافت کند یا یک پیشنهاد شغلی الکترونیکی ارائه دهد. هنگامی که کارفرما یک LMIA یا پیشنهاد شغلی الکترونیکی را به دست بیاورد، می‌توان از آن برای درخواست مجوز کار کانادا استفاده کرد.

مهاجرت با ویزای کار کانادا

اگر مایلید با ویزای کار به کانادا مهاجرت کنید، کافی است فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید. درصورتی‌که بهترین شرایط سنی ویزای کار کانادا را نداشته باشید، مسیرهای جایگزین به شما پیشنهاد می‌شود.

برای دریافت جاب آفر، هزینه ابتدایی صرفاً به‌عنوان ودیعه دریافت می‌شود و در صورت تغییرات در وضعیت کارفرما و قطعی نشدن مصاحبه شغلی تا 6 ماه، به طور کامل به شما برگردانده می‌شود.

در صورتی که یک زوج هستید، بدون پرداخت هزینه دوبرابر و تنها با مبلغی جزئی، می‌توانیم برای همسر شما درخواست اپن ورک پرمیت یا جواز کار آزاد نیز ثبت کنیم! با توجه به ظرفیت محدود شغل‌های موجود، در صورتی که قصد مهاجرت دارید بهتر است سریع‌تر اقدام کنید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *