immispot
فهرست مطالب
برای کار پیدا کردن در کانادا، این رشته ها را انتخاب کنید

فهرست مطالب

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا و کار پیدا کردن

با وجود این که کانادا یکی از ده اقتصاد بزرگ در دنیا است، این کشور بازار کار نامحدودی برای همه رشته‌های تحصیلی ندارد. در نتیجه، مدرک برخی رشته‌های تحصیلی مانند MBA ممکن است کمک چندانی برای کار پیداکردن به شما نکنند زیرا فارغ‌التحصیلان این رشته زیاد هستند. در عوض، ما تعدادی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. این رشته ها بازار کار خوبی دارند و در آینده نیز موردنیاز خواهند بود.

این رشته‌ها در هر دو مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی وجود دانشجو می‌پذیرند، البته برای گرفتن پذیرش در برخی از بهترین رشته های تحصیلی کانادا، باید تحصیلات مرتبط داشته باشید.

رشته های مربوط به هتلداری و گردشگری

مدیریت هتل یکی از مشاغل موردنیاز در استان‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا و پرنس ادوارد است. دانشجویان رشته مدیریت هتل یاد می‌گیرند چطور طرح‌های کاری و بیرینس پلن مناسب برای مشاغل مرتبط با گردشگری ایجاد کنند. دانشجویان در صنعت مهمان‌داری طیف گسترده‌ای از مهارت‌های مفید را کسب می‌کنند که  در موقعیت‌های مختلف در دنیای واقعی صنعت گردشگری کاربرد دارند.

دانشگاه رایرسون، کالج جورجیا و کالج فنشاو تنها چند مورد از مؤسسات آموزشی هستند که بهترین رشته های تحصیلی مربوط به Hospitality در کانادا را به شما ارائه می‌کنند.

متوسط حقوق مدیران هتلداری در کانادا بسته به موقعیت مکانی، تجربه و بخشی از صنعت که در آن مشغول کار هستند، متفاوت است. متوسط دستمزد سالانه برای مدیریت مهمانداری 84996 دلار خواهد بود (منبع: سایت Glassdoor). حداقل دستمزد مدیران هتل نیز از 57 تا 101 هزار دلار در سال متغیر است.حداقل دستمزد مدیران هتل نیز از 57 تا 101 هزار دلار در سال متغیر است.

برخی از عناوین شغلی در صنعت مهمان‌داری کانادا عبارت‌اند از:

  • مدیر هتل
  • مدیر رستوران
  • مالک آژانس گردشگری/ آژانس مسافرتی
  • مدیر رویداد
  • مدیر مهمانی
  • مدیر باشگاه

فارغ‌التحصیلان رشته‌های هتلداری می‌توانند کارفرمای خودشان نیز باشند یا به‌عنوان یک کارآفرین سایر افراد را استخدام کنند.

بهترین شغل ها برای مهاجرت به کانادا: هتلداری

گرایش‌های شغلی مهندس برق در کانادا

فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی برق در کانادا اغلب در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، مخابرات، فناوری و تولید استخدام می‌شوند. شرایط اقتصادی، پروژه‌های زیرساختی و پیشرفت‌های تکنولوژی روی تعداد شغل های موجود در این زمینه تاثیر می گذارند. این شغل در استان کبک بیشترین تقاضا را دارد. جالب است بدانید تکنسین برقکار هم جزو بهترین رشته های تحصیلی در کانادا در حوزه برق است.

 صنعت فناوری نیز در زمینه‌هایی مانند مخابرات، الکترونیک و توسعه نرم‌افزار به متخصصان مهندسی برق نیاز دارد. وقتی پای صنعت‌های بزرگ و زیرساخت‌ها در میان باشد، تصمیم‌های دولتی درباره هزینه‌های زیرساختی، تحقیق و توسعه و انرژی پاک می‌تواند بر تقاضای بازار برای مهندسان برق تأثیر بگذارد.

از سوی دیگر با پیشرفت تکنولوژی، شغل‌های بیشتری برای مهندسین برق ایجاد می‌شود. صنایعی که در فناوری‌های اتوماسیون و روباتیک در فناوری‌ها، مانند برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا و سیستم‌های هوشمند سرمایه‌گذاری می‌کنند، شغل‌های جدیدی را برای مهندسان برق ایجاد می‌کنند.

بخش مهندسی برق دارای فرصت‌های شغلی فراوانی برای حرفه‌ای‌های این حوزه است! همچنین حق‌های بالا، مزایای جذاب و مسیر اخذ اقامت دائم برای متخصصان این حوزه پیش‌بینی می‌شود. در بازه زمانی 2022 تا 2031، 12600 فرصت شغلی جدید برای مهندسان برق و الکترونیک ایجاد خواهد شد و به نظر میرسد در مجموع 13700 کارجوی جدید برای پر کردن این مشاغل وجود داشته باشد.

مهندسین برق در صنایع زیر استخدام می‌شوند:

  • مخابرات
  • انرژی
  • تولید
  • هوافضا
  • فن آوری
  • ساخت‌وساز
  • حمل‌ونقل

مهندسین برق می‌توانند شغل مشاور در پروژه‌های فن آوری و صنعتی را نیز بر عهده داشته باشند.

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا: امنیت سایبری

کانادا ۸۷۵.۲ میلیون دلار برای دفاع، بازدارندگی و جلوگیری از حملات سایبری در سراسر قلمروی خود سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه بر این، این کشور از نظر امتیاز امنیت سایبری در بین 75 کشور در رتبه سیزدهم قرار دارد. با توجه به اهمیت امنیت سایبری برای کانادا، مزایای قابل توجهی برای دانشجویان بین المللی در برنامه های امنیت سایبری وجود دارد.

تقاضا در کانادا برای متخصصان امنیت سایبری به‌سرعت در حال افزایش است.

فرصت‌های شغلی در هر بخش بسیار زیاد هستند و دانشجویانی که دوره‌های امنیت سایبری را در کانادا می‌گذرانند به افرادی که خارج از آمریکای شمالی تحصیل‌کرده باشند ارجحیت دارند.

محدوده دوره‌های امنیت سایبری در کانادا

با توجه به کمبود نیروهای ماهر و افزایش حملات مخرب به سرورها و وب‌سایت‌ها، شرکت‌های خصوصی کانادایی نیز می‌خواهند راه‌حل‌های امنیتی قوی برای سازمان‌های خود پیدا کنند.

در سال 2021، حدود 3.5 میلیون موقعیت شغل خالی در زمینه امنیت سایبری وجود داشت، و کانادا در این صنعت رو به رشد سعی در تامین کردن متخصصان لازم دارد. از داوطلبانی که مجموعه مهارت های خود را ارتقا می دهند، می توانند به عنوان یک تحلیلگر امنیت سایبری دستمزدهای بسیار خوبی در حدود 90149 دلار کانادا دریافت کنند. بنابراین، کانادا دامنه عالی و فرصت های شغلی متعددی را در طیف گسترده ای از تخصص های امنیت سایبری ارائه می دهد.

تخصص‌های امنیت سایبری در کانادا به شرح زیر است:

  • حریم خصوصی
  • تجزیه و تحلیل
  • شبکه‌سازی
  • قوانین سایبری
  • هک اخلاقی
  • امنیت شبکه
  • امنیت سیستم‌ها
  • امنیت نرم‌افزار
  • امنیت سایبری Nexus
  • امنیت اطلاعات
  • امنیت سیستم‌های اطلاعاتی
  • مبانی امنیت سایبری
رشته سایبر سکیوریتی

تحصیل در رشته پرستاری

حتماً درمورد کمبودهای سیستم درمان کانادا چیزهایی شنیده‌اید. گزارشی از هیئت کنفرانس کانادا نشان داد تعداد پرستاران موردنیاز در کشور طی ده سال آینده از 64 هزار نفر به 142 هزار نفر میرسد زیرا جمعیت رو به پیری میرود. حقوق بالاتر از متوسط ، مزایای سخاوتمندانه و امنیت شغلی عالی نیزباعث رغبت پیدا کردن افراد بیشتری نسبت به این شغل میشود. پرستاران رجیستر شده و پرستاران روانپزشکی رجیستر شده به ترتیب بین 24.04 و 86.69 دلار در ساعت درآمد دارند.

دانشکده‌های پزشکی کانادا شما را به دانش و مهارت موردنیاز برای تبدیل‌شدن به ستون فقرات سیستم پزشکی مجهز می‌کنند. در کانادا می‌توانید طیف گسترده‌ای از دوره‌های پرستاری از جمله برنامه‌های دیپلم و مدرک را بگذرانید. دانشجویان پرستاری در کانادا تجربه گسترده‌ای را در زمینه‌هایی از جمله پیشگیری از بیماری، درمان و موارد دیگر از طریق سیستم آموزش دقیق پرستاری این کشور به دست می‌آورند.

علاوه بر دانشگاه‌های شناخته شده‌ای مانند یورک و BC، دانشگاه Ryerson ، کالج لانگارا و کالج هنرهای کاربردی و فناوری Conestoga و غیره نیز این رشته را ارائه می‌دهند. شما معمولاً برای تحصیل در این رشته باید نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی معادل آیلتس آکادمیک 7 یا بالاتر ارائه کنید.

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

امروزه بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی و سایر رشته‌های مرتبط هستند. دانشجویان می‌توانند در دوره‌های جذابی در زمینه‌ هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ، علم داده و کلان‌داده شرکت کنند. فارغ التحصیلان این رشته برای شغل هایی از جمله توسعه‌ نرم‌افزار، مهندسی، معمار ابری، آنالیز داده و نویسندگی فنی نیز واجد شرایط لازم هستند. کسانی که مدرک فناوری اطلاعات را دریافت می‌کنند ممکن است پس از فارغ‌التحصیلی آینده شغلی پرسودی داشته باشند.

برخی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات عبارت‌اند از دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مونترال.

منابع انسانی و روابط‌عمومی

دانشجویان فارغ‌التحصیل از رشته‌های HR و PR می‌توانند در زمینه‌های مختلفی کار پیدا کنند، از جمله مدیریت روابط‌عمومی که اکنون یکی از شغل‌های مورد تقاضا در کانادا است. متخصصان منابع انسانی در بسیاری از استان‌ها فرصت های شغلی زیادی دارند. مدیریت منابع انسانی (HRM) به عملکرد نظارت بر کارکنان یک سازمان اشاره دارد. مدیران منابع انسانی مسئول اثربخشی، بهره‌وری و عملکرد یکپارچه سازمان هستند.

دانشگاه تنت Tent، دانشگاه Windsor و دانشگاه یورک تنها تعدادی از دانشگاه‌های کانادا هستند که رشته منابع انسانی را ارائه می‌دهند.

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا: امور مالی

همان‌طور که صنعت مالی کانادا به رشد خود ادامه می‌دهد، نیاز به متخصصان ماهر برای پر کردن کمبودهای امور مالی در شرکت‌های دولتی و خصوصی بیشتر می‌شود. تحصیلات در زمینه پول، بازارهای سرمایه، مؤسسات مالی، سرمایه‌گذاری و موارد دیگر می‌تواند مهارت‌های لازم را برای دنبال‌کردن یک حرفه‌ای در سطح پایه در زمینه‌هایی مانند تجزیه‌وتحلیل سرمایه‌گذاری، امور مالی شرکت، مدیریت ریسک و برنامه‌ریزی مالی در اختیار شما قرار دهد.

  • میانگین حقوق در سال 2017 دلار: 103,376 دلار
  • شهریه سال اول (2017-2018، دانشگاه تورنتو): 6780 دلار
  • شهریه سال اول (2017-2018، دانشگاه بریتیش کلمبیا): 5,399.10 دلار
  • شهریه سال اول (2017-2018، دانشگاه مک گیل): 7632 دلار

پس از دو سال دوره‌های پایه کسب‌وکار، دانشجویانی که در امور مالی تخصص دارند، نحوه برنامه‌ریزی، مدیریت و تجزیه‌وتحلیل جنبه های مالی کسب و کارها، بانک‌ها و سایر سازمان‌ها را خواهند آموخت. پس از فارغ‌التحصیلی، آنها واجد شرایط کار در مشاغل مختلف مالی مانند تحلیلگر امنیت، تحلیلگر تحقیقات بازار، مدیر بانک، کارگزار وام مسکن یا مدیر سبد سهام خواهند بود.

دستیار مربی خردسالان

شغل مربی مهدکودک و کمک‌مربی یکی از شغل‌های موردنیاز در کانادا و به‌خصوص در استان بریتیش کلمبیا است. باتوجه‌به نیاز خانواده‌ها به این خدمات، حتی مسیر اخذ اقامت دائم جداگانه‌ای برای متخصصان این حوزه پیش‌بینی شده است.

گواهینامه توسط وزارت آموزش‌وپرورش و مراقبت از کودک بریتیش کلمبیا به دانشجون اجازه می‌دهد تا با کودکان خردسال در دوران کودکی (سنین تولد تا 5 سال)، تحت نظارت یک مربی دارای مجوز کار کنند.

دانشجویان پس از اتمام یکی از دوره‌های آنلاین فهرست شده در زیر (ECED 401، EPSE 406 یا ECED 407)، می‌توانند درخواست گواهی دستیار آموزش ابتدایی خردسالان (ECE) را ثبت کنند. این گواهی به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در سیستم مراقبت از کودکان مشغول به کار شوند، و در عین حال به تحصیل برای یک مدرک BC ECE یا برنامه تحصیلی دیگری ادامه دهند.

  • ECED 401 – مراقبت از سلامت و بهزیستی کودکان خردسال در محیط‌های آموزشی و مهدکودک (سلامت، ایمنی و تغذیه کودک)
  • ECED 407 – کمک به یادگیری اولیه در سال‌های پیش‌دبستانی (راهنمایی کودک)
  • EPSE 406 – رشد معمولی و غیرمعمول در نوزادان و کودکان (رشد کودک)

این برنامه به‌صورت 100% آنلاین ارائه می‌شود. دوره های حضوری نیز برای ECE در کانادا برگزار می‌شوند.

مهاجرت با بهترین رشته تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی اگر با برنامه ریزی بلندمدت انجام شود، یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا خواهد بود. برای ارزیابی شرایط دقیق خودتان و انتخاب بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *