خرید آیفون 16 در ایران یا در کانادا؟

ویژگی های آیفون 16

در این مطلب می‌خوانید

آیفون ۱۶، شاهکار جدید اپل، با ویژگی‌های منحصر به‌فرد و طراحی شگفت‌انگیز خود به بازار آمد. صفحه نمایش بزرگ‌تر، پردازنده سریع‌تر، و دوربین پیشرفته‌تر تنها بخشی از این گوشی هوشمند فوق‌العاده هستند. اما یک نکته مهم برای طرفداران ایرانی آیفون وجود دارد: آیفون ۱۶ در ایران رجیستر نمی‌شود و به همین دلیل حتی اگر آن را برای شما سوغاتی بیاورند، بیشتر قابلیت های آن به‌طور کامل در ایران در دسترس نیست.

از سوی دیگر، این برند گوشی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه در کانادا است و شما با کمتر از یک ماه کار در آنجا می‌توانید آن را بخرید! برای مثال، اگر در کانادا به‌طور تمام‌وقت مشغول به کار باشید، با حقوق متوسط حدود ۳۰۰۰ دلار در ماه، می‌توانید آیفون ۱۶ را با حقوق یک تا دو هفته کار تهیه کنید. گرچه مهاجرت به کانادا برای اکثر افراد یک تصمیم اقتصادی و دوراندیشانه است، اما مزایای بسیاری هم در کوتاه مدت دارد، از جمله دسترسی به تکنولوژی روز دنیا.

آیفون ۱۶: شاهکار جدید اپل

آیفون ۱۶ ویژگی های جدید بسیاری دارد اما موارد زیر چشمگیرتر هستند:

  • طراحی تیتانیومی: آیفون ۱۶ پرو از جنس تیتانیوم است. این فلز زیبایی و استحکام بالا را همراه با وزن سبک ممکن می کند.
  • نمایشگر بزرگ‌تر و باریک‌تر: این گوشی تلفن با نمایشگرهای ۶.۳ و ۶.۹ اینچی ساخته شده که حاشیه‌های نازک‌تر و تجربه بصری بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • دوربین حرفه‌ای: آیفون ۱۶ پرو به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با ۱۲۰ فریم در ثانیه مجهز شده است که تجربه عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند.
  • هوش مصنوعی مخصوص: اپل اینتلجنس یا Apple Intelligence، سیستم هوش مصنوعی جدید اپل، به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر را ویرایش کرده، متن‌ها را بازنویسی کنند و به‌سادگی از دستیار هوشمند Siri استفاده کنند.

محدودیت‌های استفاده از آیفون 16 در ایران

با وجود تمام این امکانات جذاب، کاربران ایرانی حق دارند درباره خرید این تلفن دو دل باشند. آیفون 15 آمد و رفت و امکان رجیستر شدن آن در ایران فراهم نشد. نمی توانیم آینده روشنی برای رجیستری آیفون ۱۶ در ایران متصور شویم. حتی آیفون 13 که سال‌های قبل قابل رجیستر بود، اکنون دیگر تولید نمی‌شود. آیا واقعاً می‌خواهید درگیر این مشکلات شوید؟

در عوض، بهتر است به جای هزینه‌های بیهوده برای دور زدن تحریم‌ها، یک بار برای گرفتن اقامت دائم کانادا هزینه کنید، به خصوص اگر جوان هستید.

فارغ از قیمت گوشی آیفون ۱۶،  خریدن این تلفن در ایران بدان معناست که شما قادر به استفاده از برخی خدمات حیاتی این گوشی، مانند اینترنت همراه، نخواهید بود. به‌علاوه، حتی اگر موفق به رجیستری این گوشی شوید، بسیاری از قابلیت‌های آن به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم غیرفعال خواهند بود.

برای مطالعه بیشتر: اپلیکیشن های ضروری برای تازه واردان به کانادا

مقایسه قیمت گوشی آیفون ۱۶در ایران و کانادا

برای بسیاری از ایرانیان، خرید آیفون ۱۶ یک آرزو به نظر می‌رسد؛ اما در کانادا، این گوشی با کمتر از یک ماه حقوق قابل خریداری است. بیایید نگاهی به قیمت‌های آیفون ۱۶ در کانادا بیندازیم:

آیفون ۱۶ پرو

  • مدل ۱۲۸ گیگابایت: $1,449
  • مدل ۲۵۶ گیگابایت: $1,599
  • مدل ۵۱۲ گیگابایت: $1,899
  • مدل ۱ ترابایت: $2,199

آیفون ۱۶

  • مدل ۱۲۸ گیگابایت: $1,129
  • مدل ۲۵۶ گیگابایت: $1,279
  • مدل ۵۱۲ گیگابایت: $1,579

آیفون ۱۶ پلاس

  • مدل ۱۲۸ گیگابایت: $1,279
  • مدل ۲۵۶ گیگابایت: $1,429
  • مدل ۵۱۲ گیگابایت: $1,729

قیمت آیفون 16 پرو با بالاترین امکانات، از هزینه اداری اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس انتری بیشتر است.

در کانادا، حقوق متوسط یک کارمند تمام‌وقت حدود ۳۰۰۰ دلار در ماه است. این بدان معناست که شما می‌توانید با کمتر از دو هفته کار، آیفون ۱۶ پرو یا آیفون ۱۶ پلاس را خریداری کنید.

هزینه برای دانشجویان

اگر به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا مشغول به کار هستید، با کار پاره‌وقت (۲۰ ساعت در هفته) و با درآمد ساعتی ۱۵ دلار، می‌توانید با حدود ۸۰ ساعت کار (معادل دو هفته کار) iPhone 16 را تهیه کنید.

آیا خرید آیفون ۱۶ در ایران ارزشش دارد؟

با توجه به محدودیت‌های رجیستری و عدم امکان استفاده کامل از قابلیت‌های آیفون ۱۶ در ایران، خرید این گوشی در ایران منطقی به نظر نمی‌رسد. حتی اگر این گوشی را از خارج تهیه کنید، مشکلات رجیستری و محدودیت‌های اینترنتی موجود در ایران باعث می‌شود که بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته این گوشی، مانند خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی، غیرقابل استفاده باشند.

از سوی دیگر، اگر سن شما کمتر از 35 سال است و حداقل مدرک تحصیلی لیسانس دارید، با هزینه کمتر از قیمت آیفون و شرکت گرفتن مدرک زبان فرانسوی، واجد شرایط مهاجرت به کانادا خواهید شد. کل هزینه های مهاجرت به کانادا از روش زبان فرانسوی، معادل هزینه خرید سه تا چهار آیفون 16 در ایران است!

قیمت آیفون 16

آیفون ۱۶ و آینده شما در کانادا

در کانادا، نه‌تنها می‌توانید آیفون ۱۶ را با کمتر از یک ماه کار بخرید، بلکه از تمامی قابلیت‌های این گوشی، از جمله شبکه‌های 5G، خدمات هوش مصنوعی و سرویس‌های آنلاین بدون محدودیت استفاده کنید. افرادی که به محصولات اپل علاقه دارند، در بسیاری از موارد برنامه نویس هستند. پس اگر علاقه مند به تکنولوژی هستید و در این زمینه دستی بر آتش دارید، شاید واجد شرایط گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس انتری رشته های STEM باشید. برای آشنایی با روش مهاجرت به کانادا برای برنامه نویسان، با ایمی اسپات تماس بگیرید.

کار در کانادا: سرمایه‌گذاری واقعی در آینده

شاید بپرسید چرا باید به کانادا فکر کنید؟ کار در کانادا تنها به معنای درآمد بیشتر نیست، بلکه به معنای زندگی در کشوری است که احترام به قانون، امنیت و برابری اجتماعی، و فرصت‌های شغلی گسترده در آن برای همه وجود دارد. بعد از پشت سر گذاشتن هزینه های مهاجرت به کانادا، شما به دنیایی از امکانات دسترسی خواهید داشت که به شما اجازه می‌دهد تا به آموزش رایگان برای فرزندانتان، طبیعت و آب و هوای سالم، جامعه چند فرهنگی و … دسترسی داشته باشید.

سایر مزایای مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا به معنای ورود به بازاری است که همواره به نیروی کار ماهر نیاز دارد. شما می‌توانید با تخصص و تجربه‌ی خود در زمینه‌های مختلف، از فرصت‌های شغلی بهره‌مند شوید. علاوه بر این، کانادا یکی از کشورهایی است که بهترین استانداردهای زندگی را برای شهروندانش فراهم می‌کند. قدرت خرید آیفون 16 فقط یکی از مزایای زندگی در یکی از 10 اقتصاد برتر دنیاست.

  • کیفیت زندگی بالا: کانادا همواره در صدر جدول کشورهایی با بالاترین کیفیت زندگی قرار دارد.
  • امنیت اجتماعی و شخصی: یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است.
  • پشتیبانی از خانواده: شما می‌توانید با کار و زندگی در کانادا به خانواده‌تان آینده‌ای مطمئن بدهید.

قبل از خرید آیفون، آینده‌ی خود را بسازید

آیفون 16 شاید یکی از جذاب‌ترین محصولات امسال باشد، اما آیا خرید آن در ایران شما را به اهداف واقعی‌تان نزدیک‌تر می‌کند؟ گرچه مهاجرت مسیر دشواری دارد که شروع آن به اندازه خریدن تلفن همراه جدید هیجان انگیز نیست، کانادا به شما این امکان را می‌دهد که فرصت بلندپروازی کردن و استفاده از تازه ترین تکنولوژی ها را داشته باشید. شروع این مسیر رایگان است، پس فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا با ایمی اسپات را پر کنید تا با شما تماس بگیریم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مطلب می‌خوانید