immispot
فهرست مطالب
هزینه مهاجرت پرستار به کانادا: ویزا تا اقامت دائم 2024

فهرست مطالب

مهاجرت پرستاران به کانادا ، هزینه ها

یکی از مهم‌ترین سؤالات شما در رابطه با مهاجرت کادر درمان، هزینه مهاجرت پرستار به کانادا است. در این مطلب قصد داریم از ابتدای مسیر، یعنی انتخاب روش مهاجرتی و آزاد سازی مدرک، تا زمان دریافت اقامت دائم، همه هزینه‌هایی که باید برای پرونده خود انجام دهید را حساب کنیم. توجه داشته باشید این هزینه‌ها مربوط به مراحل قانونی مهاجرت و شروع به کار هستند و شامل هزینه‌های وکیل مهاجرتی نمی‌شوند.

 اگر وکیل مهاجرتی بگیرید، ریسک مربوط به ریجکت شما کاهش میابد. در این صورت ممکن است در ابتدا ناچار باشید هزینه‌ای بیشتر پرداخت کنید، اما در صورت آگاهی از جدیدترین قوانین و نکات ناگفته مخصوص مهاجرت کادر درمان به کانادا، در هزینه‌های کلی شما صرفه‌جویی خواهد شد.

هزینه‌های پیش از مهاجرت: آزادسازی مدرک

اگر در طول تحصیل شهریه نپرداخته باشید، برای مهاجرت و گرفتن مدرک تحصیلی باید هزینه تحصیل را پرداخت کنید.

طبق تغییرات آذر سال 1401، هزینه هر واحد تخصصی در رشته های علوم پایه 5,312,400 ریال است. اکثر افراد در سطح کارشناسی پرستاری 130 واحد می‌گذرانند پس این مبلغ 690,612,000 ریال یا حدود 69 میلیون تومان خواهد بود. برای چک کردن مبلغ به روز برای ورودی های جدید، به سایت سامانه سجاد مراجعه کنید. همچنین در صورتی که دوران طرح خدمت اجباری نیروی انسانی را نگذرانده باشید و قصد ترجمه مدارک و خروج از کشور را داشته باشید، باید مبلغی به عنوان تعهد بازگشت پرداخت کنید. این مبلغ نیز طبق آپدیت سال 1401 برای رشته کارشناسی پرستاری 150 میلیون تومان اعلام شد.

هزینه معادل‌سازی مدرک پرستاری

پرستاران به‌منظور مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم از اکسپرس اینتری، می‌توانند تنها تأییدیه WES را بگیرند و گرفتن تاییدیه NNAS برای مهاجرت اجباری نیست. هزینه تابیدیه وس حدود 285 دلار کانادا برای افراد خارج از این کشور است. برای افراد حاضر در کانادا، این مبلغ با توجه به مالیات داخل کانادا کمی بیشتر خواهد شد.

پرستاران خانگی که تنها با داشتن مدرک دیپلم و آیلتس 4 واجد شرایط مسیر مهاجرتی Caregiver خواهند شد نیز می‌توانند از طریق WES مدارک خود را ارزیابی کنند. این افراد جزو کادر درمان نیستند اما کادر درمان می توانند تحت شرایط خاصی برای مهاجرت از این طریق هم اقدام کنند. (برای اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی مهاجرت رایگان را پر کنید).

اعتبار معادل‌سازی یا ECA انجام شده توسط WES پنج سال است.

به‌منظور کار در کانادا، پرستاران باید مدارک تحصیلی و کاری خود را برای NNAS ارسال کنند. هزینه بررسی مدارک 650 دلار آمریکا است. همچنین هزینه ترجمه هر صفحه از مدارکی که انگلیسی یا فرانسوی نباشند به زبان انگلیسی 85 دلار آمریکا خواهد بود.

اعتبار مدرک NNAS یک سال است. شما باید از ابتدا هنگام ثبت درخواست در NNAS، استان کانادایی که قصد کار در آنجا را دارید انتخاب کنید. مدارک شما بعد از ارزیابی برای دولت استانی فرستاده خواهد شد.)

هزینه‌های اداری مهاجرت پرستاران به کانادا: اپلیکیشن فی

هزینه بررسی مدارک شما توسط دولت کانادا بر اساس نوع اپلیکیشن شما تعیین می‌شود.

اگر مهاجرت شما تحصیلی باشد، باید هزینه 170 دلار کانادا پرداخت کنید. هزینه بایومتریک نیز به ازای یک فرد 85 دلار کانادا و برای یک زوج 170 دلار کانادا است.

 در سال 2024، اپلیکیشن فی برای مسیر مهاجرتی فدرال اسکیلد ورکر (زیر شاخه اکسپری انتری) 950 دلار کانادا است. هزینه صدور اقامت دائم (برای همه زیرشاخه های فدرال و استانی) معادل 575 دلار کانادا است.

شما ابتدا باید هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت کنید اما پرداخت هزینه اقامت دائم هنگام سابمیت پرونده اکسپرس انتری اختیاری است. اگر ابتدا آن را پرداخت نکنید، در مراحل بعدی یک ایمیل درخواست برای شما ارسال خواهد شد.

هزینه مهاجرت پرستار به کانادا از طریق برنامه های استانی و فدرال اکسپرس انتری بسیار به صرفه تر از روش های تحصیلی و یا تبدیل ویزای توریستی به کاری است.

هزینه آزمون بورد پرستاری (NCLEX یا CPNRE)

این هزینه ها را می‌توانید به بعد از مهاجرت موکول کنید. برای مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار، نیازی به آزمون دادن نیست! آزمون و معادل سازی NNAS برای اشتغال در کانادا هستند نه برای ورود به این کشور. با این وجود آگاهی از هزینه این آزمون ها به شما برای برنامه ریزی کمک خواهد کرد.

به منظور شروع به کار پرستاری، بسته به استان محل زندگی خودتان، باید در یک آزمون پرستاری برای رسیدن به یکی از درجات زیر شرکت کنید:

  • Registered Nurse
  • Licensed Practical Nurse
  • Nurse Practioner

ارزیابی مدارک شما برای بیش از یکی از موارد بالا نیز (RN ،LPN یا RPN) هزینه 220 دلار آمریکا به هزینه های NNAS شما اضافه خواهد کرد. اگر نتیجه ارزیابی نشان دهد درس هایی که شما گذرانده اید شباهت کامل به درس های کانادا دارند، نیازی به گذراندن دوره آموزشی ندارید. اما اگر از نظر دولت استانی کمبودهایی در برنامه درسی شما وجود داشته باشد، باید چند دوره را قبل از شرکت در آزمون بگذرانید که هزینه آن بسته به تعداد دوره ها از چند هزاردلار تا سی هزار دلار کانادا ممکن است متفاوت باشد.

هزینه‌های آزمون پرستاری کانادایی NCLEX
نام نویسی۳۶۰ دلار کانادا به علاوه مالیات
گرفتن زمان بین‌المللی اضافی۱۵۰ دلار کانادا
تغییر سازمان نظام پرستاری پس از ثبت نام (در صورت نیاز)۵۰ دلار کانادا
تغییر زبان آزمون به یکی از دو زبان رسمی کانادا پس از ثبت نام۵۰ دلار کانادا
دریافت مدرکاین هزینه متغییر است
هزینه‌های آزمون بورد CPNRE
امتحان ماک و راهنما۹۵ دلار
ازمون پیش بینی کننده امتیاز شما۵۰ دلار

شهریه دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته پرستاری

در صورتی که شما قبلاً یک مدرک کارشناسی در رشته پرستاری از ایران دریافت کرده باشید، ممکن است بتوانید در این بخش صرفه‌جویی کنید. به این صورت که با دانشگاه یا کالج مدنظر مکاتبه کرده و درخواست شرکت در دوره‌های 18 ماهه‌ای را بدهید که اطلاعات جدیدی به شما اضافه کنند. در این حالت شما ناچار به گذراندن همه دوره‌هایی که از قبل گذرانده‌اید نخواهید شد. هزینه دوره‌های هجده‌ماهه از 34 هزار دلار کانادا شروع می‌شوند.

به این هزینه، شما باید هزینه‌های لازم برای شرکت در آزمون تخصصی پرستاری در استان مد نظرتان را هم اضافه کنید.

تمکن مالی و هزینه مهاجرت پرستاران به کانادا

برای همه ویزاهای کانادا، باید کافی بودن منابع مالی خود را برای ورود به کانادا و گذراندن ماه های اول اثبات کنید.

برای ویزای تحصیلی و همچنین روش‌های فدرال اسکلید ورکر، این تمکن معمولاً به‌صورت گردش حساب بانکی ارائه می‌شود. برای اکسپرس انتری میانگین گردش 6 ماهه حساب متقاضی اصلی کافی است. برای ویزای تحصیلی ارائه تمک یک ماهه هم قابل قبول خواهد بود، اما ریزتراکنش ها باید ارائه شوند. به علت تورم، در حال حاضر اکثر افراد تمکن را به صورت حساب ارزی نشان می‌دهند.

در گذشته تمکن مربوط به هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی هم مانند مسیرهای مهاجرتی اکسپرس انتری بر اساس خط فقر کانادا تعیین می‌شد. از سال 2024، مبلغ تمکن برای ویزای دانشجویی افزایش یافته است.

تعداد اعضای خانوادهتمکن مالی (خط فقر کانادا)
114,690
218,288
322,483
427,297
530,690
634,917
738,875
برای هر نفر اضافه3,958

برای تحصیل در کانادا باید شهریه دانشگاه را به‌علاوه مبلغ 20635 دلار کانادا (این مبلغ در استان کبک 15 هزار دلار کانادا است) در حساب خودتان داشته باشید. برای مقطع کارشناسی معمولا گرفتن فاند سخت است. اگر موفق به دریافت فاند شدید، این مبلغ از تمکن شما کسر می‌شود.

برای روش‌های مهاجرتی که به اقامت دائم ختم می‌شوند، جدول زیر را در نظر بگیرید:

مزایای کانادا و علت مهاجرت پرستاران به کانادا

شاید از خودتان بپرسید با وجود این هزینه‌ها، چرا  مهاجرت به کانادا بین کادر درمان محبوب‌تر می‌شود؟

  • حقوق مناسب پرستاران
  • فضای کار حرفه‌ای و حمایت همه‌جانبه
  • معتبر بودن مدارک مشاغل بهداشت و درمان کانادا در آمریکا
  • آنلاین بودن بیشتر فرایند مهاجرت
  • انگلیسی‌زبان بودن بیشتر شهرهای کانادا
  • امکان ورود به کانادا با اقامت دائم به همراه خانواده
  • آینده شغلی تضمین شده (نیاز کانادا به پرستاران بسیار بالا است و در آینده بیشتر نیز می‌شود)

کانادا سیاست‌های مهاجرتی دوستدار خانواده دارد، یک ویژگی کمیاب در بین کشورهای ثروتمند. حتی در صورتی که مهاجرت شما از نوع تحصیلی باشد، امکان دریافت ویزای همراه برای همسر وجود دارد. در روش‌های مهاجرتی منجر به اقامت دائم مانند Health Category اکسپرس اینتری و برنامه استانی اولویت‌های منابع انسانی استان انتاریو، همسر و فرزندان شما هم زمان با شما اقامت دائم دریافت خواهند کرد.

صرفه‌جویی در هزینه مهاجرت پرستار به کانادا با ایمی اسپات

با توجه به اهمیت کادر درمان برای کانادا، هنگام بررسی پرونده‌های مهاجرتی این افراد به همه جزئیات توجه خواهد شد. کمک‌گرفتن از یک مشاور رسمی یا وکیل مهاجرتی که تجربه موفق در زمینه مهاجرت کادر درمان داشته باشد شانس شما را بالا می‌برد.

درصورتی‌که پرونده شما بعد از بررسی بهترین مسیرهای مهاجرتی مناسب شما تکمیل شود، ممکن است ده‌ها هزار دلار در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود. تجربه ما در ایمی اسپات نشان داده است بالغ بر سه‌چهارم پرستاران از برنامه‌های مهاجرتی کانادا اطلاعات کافی ندارند.

مشاور رسمی مجموعه ایمی اسپات، آقای حسام کاظمی و موسس سازمان مهاجرتی حسام کاظمی، نه‌تنها در زمینه سیاست‌های کانادا اطلاعات به روزی دارند، بلکه در زمینه نحوه ارائه تمکن مالی، سوابق کاری و پرداخت هزینه‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند. برای پرستارانی که واجد شرایط اقامت دائم باشند، هزینه قرارداد با تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. برای شروع، فرم ارزیابی ایمی اسپات را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

2 دیدگاه

    • صدف عزیز بیمه برای برنامه های فدرال الزامی نیست اما داشتن آن مفید است. برای برنامه مخصوص اقامت دائم کادر درمان، باید حداقل یک سال در پنج سال گذشته که حداقل شش ماه آن در سه سال گذشته باشد، سابقه کار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *