immispot
فهرست مطالب
Flagepole: دیگر نمی‌توان PGWP را از آفیسر مرزی کانادا گرفت!

فهرست مطالب

پایان فرصا فلگ پول کردن در مرز کانادا با آمریکا

روز 21 جون 2024 خبر جدیدی منتشر شد: آفیسرهای حاضر در مرز کانادا با ایالات متحده دیگر به درخواست های صدور مجوز کار پس از تحصیل رسیدگی نخواهند کرد! قبل از این، افرادی که منتظر صدور مجوز بودند، می‌توانستند با مراجعه به مرز با یک آفیسر صحبت کنند و به این ترتیب ظرف 24 ساعت نتیجه بگیرند. علت مراجعه افراد به این آفیسرها این بود که گاهی اوقات صدور مجوز کار پس از تحصیل یا PGWP یک سال طول می‌کشد. در نتیجه، استفاده از روش Flagpole برای PGWP اخیرا به دفعات زیاد رخ می‌داد.

دولت کانادا اعلام کرد جریان امن و مطمئن کالاها و افراد در سراسر مرز کانادا با ایالات متحده مهم است. به همین دلیل، افزایش تعداد درخواست‌های فلگ پول برای اقتصاد آمریکای شمالی و روابط نزدیک فردبه‌فرد که کانادایی‌ها و آمریکایی‌ها مشکل ایجاد می‌کند. دولت همچنان به دنبال راه‌هایی است تا عبور آسان‌تر و سریع‌تر از مرز، بدون به خطر انداختن یکپارچگی سیستم مهاجرتی خود را ممکن کند.

متوقف‌شدن صدور PGWP در مرز با آمریکا

امروز، آقای مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، اعلام کرد که اتباع خارجی دیگر نمی‌توانند برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) در مرز درخواست دهند و این قانون بلافاصله اعمال می‌شود. این اقدام به کاهش پدیده به‌عنوان Flagepoling معروف است کمک می‌کند. به عبارتی، ساکنان موقت کانادا با خروج از کشور، زمان‌ انتظار عادی مربوط به درخواست مجوز کار یا تحصیل را به‌صورت آنلاین دور می‌زنند و بلافاصله مجدداً برای دریافت خدمات مهاجرتی همان روز وارد می‌شوند.

Flagpole برای PGWP در مرز وقت و انرژی زیادی از مسئولین مرزی می‌گیرد. این درخواست ها افسران را از فعالیت های اجرایی باز می دارد، باعث تاخیر رسیدگی به درخواست های مسافران واقعی و کاهش سرعت حرکت کالاها می‌شود. از 1 مارس 2023 تا 29 فوریه 2024، متقاضیان PGWP حدود یک پنجم همه مراجعان خارجی بودند که درخواست رسیدگی به درخواست خود را در مرز داشتند.

جایگزین این روش چیست؟

دولت کانادا قرار است اقداماتی را برای تشویق متقاضیان به استفاده از امکان درخواست آنلاین برای PGWP در داخل خاک کانادا انجام بدهد. کانادا قصد دارد زمان‌های رسیدگی به درخواست های متقاضیان را کاهش دهد، و در اداره مهاجرت یک محیط کاری یکپارچه‌تر، مدرن‌تر و متمرکزتر بسازد.

حذف امکان فلگ پول کردن برای گرفتن سریع تر مجوز کار پس از تحصیل، فرایند گرفتن PGWP عادلانه را ممکن می‌کند. کانادا قصد دارد تعداد موارد فلگ پول برای سایر انواع ویزا و اقامت های موقت را نیز کاهش دهد تا فعالیت های مرز مشترک با ایالات متحده به خوبی و سریع پیش بروند، چیزی که به نفع هر دو کشور خواهد بود.

چکیده خبر حذف Flagpole برای PGWP

چکیده سخنان مارک میلر ، وزیر مهاجرت و دومینیک لبلان، وزیر امنیت عمومی :”در صورتی که به حمایت از فارغ التحصیلان بین المللی ادامه دهیم و سهم آن‌ها را در بازار کار کانادا به رسمیت بشناسیم، «Flagepole» غیرضروری خواهد شد. زمان و انرژی که برای رسیدگی به درخواست‌های «فلگ پول» صرف می‌شود، افسران دو طرف مرز را از ایفای نقش حیاتی خود در حفاظت از ایمنی، امنیت و رفاه کانادایی‌ها و آمریکایی‌ها باز می‌دارد.”

چرا افراد به مجوز کار پس از تحصیل نیاز دارند؟

اغلب مجوز تحصیل یا استادی پرمیت 90 روز پس از اتمام برنامه تحصیلی یک دانشجوی بین المللی منقضی می‌شود. در این حالت دانشجو دیگر پس از 90 روز حق اقامت در کانادا را نخواهد داشت. در حال حاضر، وقتی یک دانشجوی واجد شرایط فارغ التحصیلی قبل از انقضای مجوز تحصیلی خود به صورت آنلاین برای PGWP اپلای می‌کند، می تواند در حالی که منتظر تایید مجوز کار است به صورت تمام وقت کار کند و به صورت خودکار نامه ای دریافت خواهد کرد که به او اجازه کار می‌دهد. هنگامی که مجوز کار تأیید شود، مستقیماً برای آنها پست می‌شود.

اخیراً ساعات رسیدگی به Flagpole در 12 مرز ورودی سراسر کانادا کاهش یافته اند تا به افسران خدمات مرزی اجازه دهد حجم بالای مسافران واقعی را در دوره‌های اوج مسافرت بررسی کنند. آفیسرها حالا می‌توانند روی سایر اولویت‌های کلیدی از جمله مسافران پرخطر و تسهیل تجارت تمرکز کنند.

سایر اقدامات اخیر برای کاهش Flagpole:

  1. تسریع زمان پردازش درخواست های مجوز کار در کانادا
  2. ساده‌سازی فرم‌ها و فرایندهای درخواست آنلاین تا اتباع خارجی بتوانند در بازه صدور PGWP به کار خود ادامه دهند.
  3. صدور اجازه کار برای یک کارفرمای جدید، به جای منتظر ماندن برای رسیدگی به درخواست مجوز کار جدید قبل از تغییر شغل

اقدام برای اقامت دائم کانادا با ایمی اسپات

اگر در خاک کانادا هستید ولی فارغ التحصیلی شما یا انقضای ورک پرمیت شما نزدیک است، هر چه سریع تر برای گرفتن اقامت دائم آماده شوید. موسسه مهاجرتی ایمی اسپات با تجربه بالا در زمینه رسیدگی به پرونده های اقامت دائم استانی، اکسپرس انتری و روش های سرمایه گذاری، می‌تواند بهترین گزینه ها را پیش روی شما بگذارد. برای شروع کافی است فرم ارزیابی ایمی اسپات را پر کنید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *