نتایج قرعه‌کشی اکسپرس انتری تجربه کانادایی 31 جولای و PNP در 30 جولای

نتایج قرعه کشی اکسپرس انتری 31 جولای 2024

در این مطلب می‌خوانید

آخر ماه جولای، در نتیجه دو قرعه‌کشی پشت‌سرهم، تعداد زیادی دعوت‌نامه اقامت دائم برای متقاضیان انتخاب شده ارسال شد. در ماه جولای 9 قرعه‌کشی اکسپرس انتری برگزار شدند، این رکورد از نظر تعداد بسیار قابل‌توجه و در سال 2024 بی سابقه بود و برای متقاضیان مهاجرت به کانادا خبر خوبی محسوب می‌شود.

قرعه‌کشی اکسپرس انتری برنامه‌های استانی 30 جولای

در این قرعه‌کشی 964 فرد که از قبل نامینیشن استانی دریافت کرده بودند دعوت نامه گرفتند. حداقل امتیاز برای گرفتن دعوت نامه در این قرعه‌کشی 686 بود که برای دسته بندی PNP یک امتیاز معمولی محسوب می‌شود.

قرعه‌کشی اکسپرس انتری CEC قرعه کشی اکسپرس انتری 31 جولای

ما شاهد یک قرعه‌کشی بزرگ در کلاس تجربه کانادایی بودیم. در این قرعه‌کشی تعداد قابل‌توجه 5000 نفر که تجربه کانادایی داشتند دعوت نامه دریافت کردند. حداقل امتیاز لازم برای گرفتن دعوت نامه 510 بود، که 5 امتیاز CRS از امتیاز cut-off score قرعه‌کشی قبلی CEC کمتر بود.

این آمار نشان‌دهنده رقابت بالا بین متقاضیان دارای تجربه کار کانادایی است، با این وجود اگر قرعه‌کشی‌های این گروه به همین منوال ادامه پیدا کند، شاید ظرف چند ماه امتیاز لازم برای گرفتن اقامت دائم به زیر 500 برسد.

کی امتیاز اکسپرس اینتری برای قرعه‌کشی‌های عمومی کاهش می‌یابد؟

قرعه‌کشی عمومی 25 مارس با cut-off score 524 ، پایین ترین امتیاز لازم را در سال 2024 داشت. اگرچه این امتیاز در 10 آوریل به 549 افزایش یافت، اما قرعه‌کشی 23 آوریل شاهد کاهش جزئی سطح امتیاز و رسیدن به امتیاز 529 بود.

رسیدن به امتیاز بالاتر از 500 در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اکسپرس انتری صرفا با امتیاز تحصیلات و مدرک یکی از زبان های رسمی کانادا ممکن نیست. شما به امتیاز مانند مواردی مانند زبان فرانسوی، یک پیشنهاد شغلی معتبر یا دریافت نامینیشن در یک برنامه استانی (PNP) نیاز خواهید داشت.

در آخرین قرعه‌کشی عمومی اکسپرس انتری، حداقل 1093 کاندیدا امتیاز بیش از 600 داشتند که احتمالاً نشان‌دهنده داشتن نامینیشن از PNP است که به طور خودکار 600 امتیاز به شما می‌دهد.  در 9 آوریل 2024، 12051 کاندید در این محدوده CRS در مجموعه سیستم اکسپرس انتری وجود داشت که نشان می دهد ممکن است تعداد قابل توجهی از کاندیداهای اکسپرس انتری (حدود 9000) با امتیازات بین 501 تا 548 در حال حاضر در لیست انتظار هستند.

روال اخیر قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری چیست؟

از مجموع 28 قرعه‌کشی سال 2024، 9 قرعه‌کشی عمومی یا جنرال، و 11 قرعه‌کشی بر اساس دسته بندی ها بودند. همچنین 5 قرعه‌کشی PNP و 3 قرعه‌کشی CEC انجام شد. چند قرعه‌کشی اخیر بر روی متقاضیان PNP و CEC متمرکز شده است که می تواند یک روند جدید در حال ظهور را نشان دهد.

از قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری آینده چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟

دسته‌بندی‌های اکسپرس اینتری 2024 به همین شکل باقی خواهند ماند.

IRCC یک ایمیل به‌روزرسانی منتشر کرده است که بیان می‌کند همان دسته‌های Express Entry را در سال 2024 حفظ می‌کند و دسته‌های سال 2023 را تغییر می‌دهد.

شش دسته اکسپرس انتری عبارت‌اند از: زبان فرانسه یا French Category، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی یا Healthcare، کارگران مهندسی – تکنولوژی یا STEM، کارگران حمل‌ونقل Transport، کارگران فنی حرفه‌ای یا Trades، و کارگران کشاورزی و محصولات غذایی.

چطور امسال دعوت نامه اکسپرس انتری بگیریم؟

طبق یک یادداشت تهیه شده توسط IRCC، در سال 2024، اولویت به دسته بندی مهارت زبان فرانسه اختصاص خواهد داشت، به طوری که 30 درصد از ITA ها به واجدین شرایط در رده مهارت فرانسه، 25 درصد به مشاغل STEM و 15 درصد به مشاغل بهداشت و درمان داده می‌شود.

30% باقیمانده بین مشاغل فنی حرفه ای (5%)، مشاغل حمل و نقل (3%)، مشاغل کشاورزی و مواد غذایی (0.5%) و قرعه‌کشی های عمومی (IRCC حداقلی برای تعداد قرعه‌کشی‌های دسته بندی عمومی یا جنرال مشخص نکرده است) تقسیم می‌شود.

برای درست کردن پروفایل اکسپرس انتری می‌توانید از خدمات ایمی اسپات استفاده کنید. کافی است برای شروع فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر نمایید!

2 پاسخ

  1. بعد از اینکه با اکسپرس انتری وارد کانادا شدیم کارمون چی میشه؟شغل هم خودتون برامون پیدا میکنید؟

    1. اصغر عزیز در صورت تمایل می توانیم شما را با موسسات کاریابی و افراد مطمئن آشنا کنیم اما افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، هیچ محدودیتی در انتخاب شغل ندارند و اصولا این خدمات بیشتر برای افرادی حیاتی هستند که ویزای موقت دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مطلب می‌خوانید