immispot
فهرست مطالب
امتیازات آخرین قرعه کشی های اکسپرس انتری 2024

فهرست مطالب

دو قرعه‌کشی اکسپرس انتری بی‌سابقه در سال 2024 در تاریخ 30 و 31 ماه May امسال برگزار شدند. قرعه کشی CEC یکی از مهم ترین قرعه کشی های دو سال اخیر محسوب می‌شود.

نتایج این دو قرعه‌کشی بعد از وقفه بیش از یک ماه بعد از آخرین قرعه‌کشی فدرال اکسپرس انتری اعلام شد. بنا به‌رسم گذشته، با تحلیل نتایج این دو قرعه‌کشی با شما همراه هستیم. حتی اگر شما جزو این دودسته نباشید، با بررسی آمار و ارقام اعلام شده می‌توانید درمورد شرایط کلی مهاجرت به کانادا اطلاعات مفیدی کسب کنید.

قرعه‌کشی روز 31 می، دسته بندی تجربه کانادایی

قرعه کشی CEC دیروز مخصوص افراد دارای تجربه کار یا تحصیل در کانادا بود. باتوجه‌به آخرین اخبار و سیاست‌های اداره مهاجرت کانادا، انتظار داشتیم این قرعه‌کشی تا ماه سپتامبر امسال برگزار شود. برای درک اهمیت این موضوع باید یادآوری کنیم قرعه‌کشی CEC از سپتامبر 2021 تا حالا برگزار نشده بود!

بااین‌وجود، امتیاز حداقلی برای دریافت دعوت‌نامه در این قرعه‌کشی 522 ‌‌و بسیار نزدیک به امتیازات بالای قرعه کشی دسته بندی عمومی بود. در این قرعه کشی، 3000 نفر دعوت نامه طلایی برای اقامت دائم کانادا را دریافت کردند. با توجه به این تعداد بالا که واجد شرایط دسته بندی تجربه کانادایی بودند، متوجه میشویم رقابت بین متقاضیان با CRS بالای 500 بسیار بالاست.

ممکن است با برگزاری چند دوره قرعه‌کشی دیگر، رقابت در گروه Canadial Experience Class کاهش پیدا کند.

برای اطلاعات بیشتر، immicpot.ca را در اینستاگرام دنبال کنید.

آیا هنوز هم زبان فرانسوی برای اکسپرس انتری مهم است؟

باتوجه‌به این که اکثر افراد برای رسیدن به امتیاز بالای 500 به سطحی از دانش زبان فرانسوی نیاز دارند، و با توجه به هدف دولت کانادا برای جذب حداقل 26 هزار مقیم دائم که سطح ب2 زبان فرانسوی را داشته باشند، پاسخ این سوال مثبت است.

اما داشتن سطح خوبی در زبان انگلیسی نیز برای رسیدن به امتیاز بالای 500 ضروری است. اوضاع بعد از قرعه کشی 28 فوریه که طی آن افراد با امتیاز 336 در دسته بندی زبان فرانسوی دعوت نامه گرفتند، تغییر کرده است. در آخرین قرعه کشی کتگوری فرنچ، حداقل امتیاز برای دعوت نامه گرفتن 410 بود.

چرا قرعه کشی CEC اکسپرس انتری مدتی متوقف شده بود؟

علت این وقفه چند ساله احتمالاً سیاست‌های اداره مهاجرت و اولویت‌های دوران پس از کرونا بود. در طول دوران همه‌گیری، قرعه‌کشی‌های دسته‌بندی تجربه کانادایی به طور منظم برگزار می‌شدند و امتیاز این قرعه‌کشی‌ها به طول کلی کمتر از امتیاز قرعه‌کشی‌های جنرال اکسپرس انتری بود.

در طول این دوران باتوجه‌به محدودشدن سفرهای بین‌المللی و غیرحضوری شدن بیشتر دانشگاه‌ها، اداره مهاجرت کانادا قصد داشت با اعطای اقامت دائم به افرادی که از قبل در کانادا حضور داشتند به حدنصاب لازم برای حفظ نیروی کار خود برسد. بعد از کاهش محدودیت‌های دوران همه‌گیری و افزایش تقاضا برای مهاجرت به کانادا، قرعه‌کشی‌های دسته تجربه کانادایی متوقف شدند. زمان جدیدی برای ازسرگیری این قرعه‌کشی‌ها اعلام نشد. بااین‌وجود، بعد از اعمال محدودیت روی سقف دانشجویان بین‌المللی در سال 2024، پیشبینی کردیم که این قرعه کشی ها دوباره برگزار خواهند شد.

آماری که در تصویر زیر می‌بینید، از سایت IRCC برگرفته شده است.

امتیازات افراد حاضر در پول اکسپرس انتری قبل از قرعه کشی cec
قبل از قرعه کشی cec

قرعه‌کشی اکسپرس انتری PNP

از سوی دیگر، قرعه‌کشی دیروز برای متقاضیان دارای نامینیشن pnp با حداقل امتیاز 676 شرایط امیدوار کننده تری داشت! 600 امتیاز به طور اتوماتیک با نامینیشن استانی به شما داده می‌شود، بنابراین تقریباً همه افرادی که نامینیشن استانی بگیرند انتخاب خواهند شد.

در این قرعه‌کشی 2985 نفر دعوت نامه گرفتند. شاید شما هم شانس گرفتن نامینیشن استانی را داشته باشید!

جالب است بدانید شرایط برخی برنامه‌های استانی هم راستا با اکسپرس انتری، از برنامه‌های فدرال ساده‌تر است. برای اطلاعات بیشتر، مقاله آسان‌ترین PNP کانادا در سال 2024 را مطالعه کنید.

شاید شما هم واجد شرایط اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری باشید!

چه در کانادا هستید چه در خارج از کانادا، اگر مایلید سریع تر به اقامت دائم برسید، میتوانید از سایت ایمی اسپات وقت مشاوره رایگان مجازی یا حضوری بگیرید. برای شروع کافی است فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید. در قسمت توضیحات، زمانی که مایلید همکاران ما با شما تماس بگیرند را وارد کنید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *