immispot
فهرست مطالب
پنج کاری که باید در هفته اول در کانادا انجام دهید

فهرست مطالب

کارهایی که باید بعد از ورود به کانادا انجام بدهید: همه افرادی که به تازگی اقامت دائمی کانادا را به دست آورده‌اند یا نیروی کار خارجی این کشور شده‌اند، باید در بدو ورودشان چند کار مهم انجام بدهند.

فهرست زیر ترتیب خاصی ندارد چون همه موارد مهم هستند! این لیست پنج گام اولیه برای موفقیت به عنوان یک نیروی کار خارجی یا مقیم دائم و تازه‌وارد کاناداست.

بیمه درمانی دریافت کنید

بهتر است به سرعت کارهای مربوط به بیمه درمانی را در استان یا منطقه محل اقامت خود انجام دهید. بیمه درمانی اهمیت زیادی دارد.با داشتن بیمه درمانی دیگر مجبور نیستید که تمام هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را در این کشور از جیب خود بپردازید.

بسته به استان یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است کارهایی که باید بعد از ورود به کانادا انجام بدهید متفاوت باشند. شاید لازم باشد منتظر بمانید تا واجد شرایط بیمه سلامت عمومی شوید.

یعنی شاید در این مدت به بیمه درمانی خصوصی نیاز داشته باشید تا مطمئن شوید که در صورت نیاز اورژانسی به خدمات پزشکی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرید. بیمه درمانی خصوصی، حتی به عنوان مکمل بیمه سلامت عمومی، برای تمامی ساکنان کانادا توصیه می‌شود. زیرا بیمه عمومی و دولتی در هر استان یا منطقه با محدودیت‌هایی روبه‌رو بوده و برخی موارد را پوشش نمی‌دهد.

توجه: همه ساکنان کانادا در صورتی که از قبل در کانادا شاغل باشند، این امتیاز را خواهند داشت که کارفرمایانشان روند بیمه درمانی آن‌ها را پیگیری کنند.

آدرس خود را در اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به‌روز کنید

برای اینکه کارت اقامت دائم و سایر مدارک مربوط به IRCC را از طریق اداره پست دریافت کنید، اداره مهاجرت باید از آدرس اقامت شما در کانادا مطلع شود. دولت کانادا متذکر شده که تازه‌واردان به مدت 180 روز یعنی تقریبا 6 ماه پس از ورود به کانادا فرصت دارند تا آدرس خود را به صورت آنلاین در IRCC به‌روز کنند.

یک حساب بانکی باز کنید

حساب بانکی برای همه مهاجران و نیروهای کار خارجی در کانادا ضروری است. این مهم ترین مورد در لیست کارهایی که باید بعد از ورود به کانادا انجام بدهید است. به این دلیل که این حساب‌ها به مقیمان دائمی و نیروی کار موقت خارجی اجازه می‌دهند تا هزینه‌های روزانه خود را مدیریت کرده و صورت‌حساب‌های خود را پرداخت کنند. به عبارت دیگر، حساب‌های بانکی برای کنترل جریان درآمد و هزینه برای همه ساکنان کانادا ضروری هستند. این حساب‌ها را می‌توانید در موسسات مختلفی باز کنید که همگی در سراسر کانادا شعبه و دفتر دارند.

توجه: بسیاری از بانک‌های کانادایی برای تازه‌واردان به این کشور پیشنهادات ویژه‌ای دارند.

دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN)

SIN را می‌توانید از نزدیک‌ترین محل ارائه خدمات در کانادا در شهر محل سکونت خود دریافت کنید. SIN برای هر تازه‌واردی که وضعیتی قانونی در کانادا داشته و اجازه دارد در این کشور کار کند، قابل دسترسی است. این شماره، یک شناسه 9 رقمی منحصر به فرد و محرمانه است و کارفرمای شما برای تسهیل در پرداخت دستمزدتان به آن نیاز دارد.

یک شماره تلفن همراه یا ثابت بگیرید

در عصر دیجیتال امروزی، مهاجران و نیروی کار خارجی موقت در کانادا باید یک تلفن همراه برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، هم در داخل و هم در خارج از کشور، تهیه کنند.

مخابرات کانادا با توجه به اپراتورهای مختلف گزینه‌های زیادی برای تازه‌واردان دارد. هر کدام از این گزینه‌ها بسته به نیازهای افراد، طرح‌ها و دستگاه‌های مختلفی را با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهند.

مهاجران کانادایی و نیروی کار خارجی باید قبل از تعهد به یک شرکت یا طرح، تمامی گزینه‌های موجود را بررسی کنند.

علاوه بر این، برخی طرح‌ها به صورت پس‌پرداخت و برخی نیز به صورت پیش‌پرداخت فروخته می‌شوند. در طرح‌های پس‌پرداخت، شما بعد از استفاده می‌توانید هزینه‌ها را بپردازید. تازه‌واردان به کانادا باید بدانند که در اکثر شرکت‌های مخابراتی کانادا معمولا برای اینکه مصرف‌کنندگان بتوانند یک طرح تلفن پس‌پرداخت دریافت کنند، باید یک امتیاز اعتباری کانادایی داشته باشند.

در مواردی برخی ارائه‌دهندگان به تازه‌واردان اجازه می‌دهند که در صورت داشتن امتیاز اعتباری بین‌المللی کافی به طرح‌های پس پرداخت دسترسی داشته باشند. تازه‌واردانی که در ابتدا واجد شرایط یک طرح پس‌پرداخت نیستند، می‌توانند یک طرح پیش‌پرداختی را انتخاب کنند. بدین ترتیب امتیاز اعتباری به دست می‌آورند و سپس با استفاده از آن امتیاز طرحشان را به یک طرح پس‌پرداخت تغییر می‌دهند.

کارهایی که باید بعد از ورود به کانادا انجام بدهید

مطمئنا کارهای دیگری نیز وجود دارند که بعد از ورود به کانادا باید به آن‌ها بپردازید؛ مثل گرفتن گواهینامه یا جست‌وجوی خانه؛ اما مواردی که ذکر کردیم، جزو اساسی‌ترین اموری محسوب می‌شوند که هر تازه‌وارد به کانادا باید سریعا انجام دهد. از آن‌جا که انجام برخی از این کارها ممکن است کاغذبازی‌های خاص خود را داشته باشد که به آن‌ها آشنایی ندارید، بهتر از موسسه مهاجرتی ایمی اسپات کمک بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *