ویزای تضمینی کانادا بدون شینگن

ویزای تضمینی کانادا بدون شینگن

در این مطلب می‌خوانید

“ویزای تضمینی کانادا بدون شینگن را از ما بخواهید! و ظرف مدت یک ماه با هزینه 1000 دلار وارد کانادا شوید!”

هرچند عبارت بالا شاید برای شما جذاب و خوش‌آیند باشد، اما باید در مواجه با آن چند سؤال از خودتان بپرسید: منظور چه نوع ویزای کانادا است؟ تضمین یعنی چه؟ یعنی حتما ویزا خواهم گرفت یا در صورت عدم موفقیت هزینه به من بازگردانده خواهد شد؟ آیا مدت‌زمان جواب گرفتن برای ویزای توریستی مشخص است؟ اقدام برای ویزای توریستی کانادا بدون شینگن چه ریسک‌هایی برای من دارد؟

متأسفانه، کلاهبرداری در زمینه ویزای کانادا فقط منجر به ازدست‌دادن سرمایه مادی شما نمی‌شود بلکه ممکن است ورود شما به کانادا برای همیشه ممنوع شود. برای بررسی دقیق تر ادعاهای نادرست درباره مهاجرت به کانادا، با ایمی اسپات همراه باشید.

داشتن شینگن برای گرفتن ویزای توریستی کانادا ضروری نیست

داشتن ویزای کشورهای اروپایی عضو شنگن به قبولی انواع ویزای موقت توریستی، تحصیلی و کاری کمک می‌کند. بااین‌وجود، هیچ قانونی مبتنی بر این که داشتن شینگن ضروری است وجود ندارد. در حقیقت شما باید مجموعه‌ای از شرایط قانع‌کننده داشته باشید که نشان دهند یک توریست واقعی هستید. داشتن سابقه سفر یکی از این شرایط است. گاهی اوقات افرادی که سابقه سفرهای متعدد به کشورهای آسیایی را داشته اند نیز موفق به دریافت ویزای توریستی کانادا می‌شوند.

برخی از شرکت‌های مهاجرتی درصورتی‌که شینگن نداشته باشید شما را رد خواهند کرد. از سوی دیگر، برخی مؤسسات به شما قول ویزای تضمینی کانادا بدون شینگن و حتی بدون سابقه سفر خارجی خواهند داد. هیچ کدام از این دو مورد حرفه‌ای نیستند. شرایط ویزای هر فرد باید بر اساس ویژگی‌های مختص پرونده او سنجیده شود.

ویزای تضمینی کانادا: چه تضمینی؟

بگذارید ساده بگویم: حتی نخست ویز کانادا، آقای ترودو، اجازه ندارد به شما قول ویزای تضمینی کانادا بدهد. وقتی پای پرونده‌های ویزای توریستی و تحصیلی در میان باشد، آفیسری که پرونده شما را بررسی می‌کند قادر مطلق است. آفیسر می‌تواند تصمیم بگیرد به هر دلیلی پرونده شما را قبول یا رد کند. به هر دلیلی. گاهی اوقات این دلایل اصلاً به اطلاع عموم نمی‌رسند و مربوط به سیاست‌های نانوشته فصلی هستند، برای مثال، ممکن است کانادا تصمیم بگیرد تعداد توریست‌ها در فصل پاییز را کاهش دهد.

 حتی مواردی مثل درخواست پناهندگی از سوی ایرانیانی که قبلاً با ویزای توریستی وارد کانادا شده‌اند روی شانس شما تأثیر می‌گذارد. اگر به دنبال روش های مهاجرت به کانادا هستید که شانس پذیرش آن ها بالای 90 درصد باشد، توصیه می کنیم از ایمی اسپات مشاوره بگیرید.

پیگیری کردن یک پرونده ریجکت شده که واقعاً قوی بوده باشد در دادگاه یا همان کورت اداره مهاجرت ممکن است، اما این پروسه و استخدام وکیل هم نمی‌تواند 100 درصد ویزا شدن شما را تضمین کند. در برخی موارد شما دعوت می‌شوید دوباره برای ویزا درخواست دهید.

هزینه ویزای تضمینی کانادا

 چرا کلمه تضمینی زنگ خطر است؟

افرادی که مجاز به ارائه خدمات مهاجرتی هستند، توسط مؤسسات معتبر کانادایی آموزش‌دیده و مجوز دریافت کرده اند. این افراد که به‌عنوان مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا یا RCIC شناخته می‌شوند، تحت‌نظر دولت کانادا کار می‌کنند.

 شما می‌توانید به‌عنوان یک ایرانی یا هر ملیت دیگری با یک RCIC قرارداد ببندید و به آن‌ها اجازه دهید در ازای دریافت مبلغی، نمایندگی شما را بر عهده بگیرند. توجه داشته باشید در قرارداد و فرم‌های مهاجرتی انگلیسی حتماً باید اسم نماینده شما ذکر شود. فقط در این صورت است که RCIC یا وکیل مهاجرتی در برابر دولت کانادا مسئولیت قانونی هرگونه اشتباه در پرونده شما را بر عهده خواهد داشت.

اگر با مؤسساتی که مشاور RCIC ندارند قرارداد ببندید، آن‌ها فرم‌های شما را به اسم خود شما پر خواهند کرد و وانمود می‌کنند شما دارید مستقیماً درخواست ویزا می‌دهید. در این صورت هر اشتباهی صورت بگیرد، مسئولیت آن متوجه شماست و نمی‌توانید به دولت کانادا شکایت کنید. این افراد وقتی قول ویزای تضمینی کانادا بدون شینگن را به شما می‌دهند، معمولاً مدارک جعلی کاری یا تمکن مالی در پرونده شما قرار خواهند داد. این مدارک حتی اگر منجر به ویزا شدن شما شود، وقتی در آینده بخواهید اقامت خود را تغییر دهید یا اقامت دائم کانادا بگیرید، دردسرساز خواهد شد و می‌تواند منجر به دیپورت شدن شما شود!

هزینه ویزای کانادا تضمینی کانادا بدون شینگن!

حق‌الزحمه وکیل‌های مهاجرتی و RCICها برای سابمیت یک پرونده ویزای توریستی و به کورت بردن آن در صورت ریجکت‌شدن بالای 1000 دلار کانادا خواهد بود. این هزینه شامل هزینه های بررسی مدارک توسط دولت کانادا یا همان اپلیکیشن فی نمی شود.

به‌علاوه باید در نظر داشته باشید که در سال 2024 داشتن حداقل 15 هزاردلار کانادا در حساب ارزی یا ریالی به عنوان تمکن مالی توصیه می شود. این مبلغ هر قدر طولانی تر در حساب شما باشد، برای آفیسر قانع کننده تر است. اگر مدارک تمکن را جعل کنید باید ریسک های مربوط به ممنوع الورود شدن را بپذیرید. به علاوه در نظر داشته باشید که اکثر موسسات مهاجرتی جدید در ایران مجوز فعالیت ندارند و در صورتی که از شما کلاهبرداری شود، شما حتی امکان شکایت به مراجع داخلی را نخواهید داشت.

مدت‌زمان صدور ویزای موقت کانادا

و اما در نهایت به‌هیچ‌وجه نباید گول وعده‌های جذاب درباره جواب سریع ویزای کانادا را بخورید. در سال‌های اخیر و به‌خصوص در سال گذشته، بسیاری از افراد حتی با داشتن دعوت‌نامه و شینگن بعد از گذشت ده ماه هنوز جواب ویزای توریستی کانادا را نگرفته‌اند. حتی بازه‌های زمانی استاندارد رسیدگی به ویزای توریستی که توسط خود سایت اداره مهاجرت کانادا اعلام می‌شوند معمولاً درمورد اتباع کشورهایی مانند ایران، پاکستان، چین، روسیه صدق نمی‌کند. علت این امر طولانی‌شدن فرایند چک‌های امنیتی است که برای برخی افراد، برای مثال، افرادی که سربازی را در سپاه گذرانده باشند، پیچیده‌تر است.

بعد از 6 ماه از سابمیت درخواست ویزای توریستی کانادا، شما می توانید با گرفتن وکیل از طریق مانداموس پرونده های ویزای توریستی که طولانی شده اند را پیگیری کنید اما این کار برای شما هزینه مجزایی دارد و موسسات داخلی بدون استخدام وکیل قادر به انجام آن نیستند.

چاره چیست؟

اقدام شتاب‌زده در زمینه اقدام برای مهاجرت به کانادا ممکن است شما را به دردسرهای بزرگی بیندازد. در این موارد حتی گزارش کلاهبرداری مهاجرتی به دولت کانادا هم ممکن است شرایط شما را تغییر ندهد.

اگر می خواهید به رایگان اطلاعات حیاتی و مهم مهاجرتی را دریافت کنید، کافی است فرم ارزیابی مهاجرتی رایگان ایمی اسپات را پر کنید تا با شما تماس بگیریم و خدماتی که در شرکت‌های مهاجرتی رقیب در ازای پرداخت حداقل 5 دلار در اختیاز شما قرار خواهد گرفت را به رایگان در اختیار شما بگذاریم. ما در ایمی اسپات وظیفه خودمان را آگاهی بخشی به شما می دانیم و این حتی برای ما از کسب درآمد مهم تر است، پس با خیال راحت خدمات ما را با سایر موسسات مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مطلب می‌خوانید