immispot
فهرست مطالب
شغل‌های مورد نیاز کانادا: آرایشگری

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا با شغل آرایشگری

خبر خوب برای علاقه‌مندان به حرفه آرایشگری: بازار کار این شغل در کانادا خوب است، و جاب آفر آرایشگری برای افراد واجد شرایط وجود دارد. اگر به این شغل علاقه دارید، این مقاله را درمورد تجربه نسترن از شغل آرایشگری در مونترآل مطالعه کنید.

مسیر انتخاب شغل آرایشگری در کانادا

نسترن یکی از کلاینت های ما بود. او مسیر اخذ اقامت دائم را بعد از به دست آوردن تجربه کار کانادایی به عنوان آرایشگر با کمک ما طی کرد. نسترن در ایران تقریباً همه کار‌هایی که آرایشگر‌ها در شهر‌های کوچک انجام می‌دهند را انجام می‌داد: کوتاه کردن مو، شنیون، رنگ و احیا، و آرایش صورت، گرچه بیشتر به کوتاه کردن مو علاقه داشت. او دیپلم داشت و مدرک فنی حرفه‌ای درجه ۱ آرایشگری را در ایران گرفته بود. بعد از مهاجرت تحصیلی همسرش به مونترآل، نسترن تصمیم گرفت به شغل آرایشگری ادامه دهد. نسترن اپن ورک پرمیت همسر دانشجو دریافت کرده بود و اجازه کار تمام وقت داشت. بعد از چند مصاحبه شغلی، او یک جاب آفر کانادایی برای استخدام به عنوان آرایشگر دریافت کرد.

شرایط لازم برای شغل آرایشگر در کانادا

قوانین هر استان برای شغل آرایشگری ممکن است متفاوت باشد. شما نیز می‌توانید مانند نسترن سایت دسته‌بندی‌های شغلی کانادا را چک کنید تا از شرایط لازم با خبر شوید. برای مثال، شغل آرایشگری در حال حاضر شرایط زیر را دارد:

  • اخذ گواهینامه Trade در نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، کبک، بریتیش کلمبیا، یوکان، سرزمین‌های شمال غربی و نونووت اختیاری است.
  • در نیوبرانزویک، صدور مجوز توسط انجمن آرایشی و بهداشتی نیوبرانزویک برای استفاده از عناوین “Haristylist” یا  “Hairdresser” اجباری است.
  • تأییدیه مهر قرمز یا Red Seal نیز پس از اتمام موفقیت‌آمیز آزمون بین استانی به افراد اعطا می‌شود.

اگر نمی‌دانید Red Seal چیست، مقاله اهمیت Red Seal برای شغل‌های فنی و حرفه‌ای را مطالعه کنید.

آینده شغلی آرایشگر در کانادا


این شغل در استان‌های پرجمعیت‌تر کانادا از آینده شغلی خوبی برخوردار است. در برخی از استان‌ها و مناطق کانادا، اطلاعات کافی درمورد آینده شغلی آرایشگری وجود ندارد، اما این به معنای بد بودن شرایط کار آرایشگران در این نقاط نیست!

آینده شغلی آرایشگری در استان های مختلف کانادا

آیا با شغل آرایشگری در کانادا به اقامت دائم می‌رسید؟

نسترن دوست داشت سریع‌تر به اقامت دائم یا PR کانادا برسد. خوشبختانه شغل آرایشگر یا Hairdresser با‌ ناک شغلی ۶۳۲۱۰، برای گرفتن امتیاز اقامت دائم کانادا مناسب است.

سطح TEER این شغل ۳ است یعنی معمولاً به گذراندن یک دوره آموزشی برای کار در این حوزه نیاز دارید. هرقدر شماره TEER یک شغل پایین‌تر باشد، یعنی تخصصی‌تر است. فقط TEER های 0 تا 3 مورد قبول برنامه اقامت دائم کارگر ماهر یا فدرال اسکیلد ورکر هستند. خوشبختانه نسترن از قبل مدرک زبان با نمره آیلتس 6.5 گرفته بود و مدارک تحصیلی خود را به صورت آنلاین توسط WES ارزیابی کرده بود.

او همچنین با تماس تلفنی با همکارانش در ایران، یک نامه سابقه کاری از کارفرمای سابق خودش دریافت کرد تا امتیاز تجربه کار در خارج از کانادا را هم دریافت کند.

درآمد آرایشگری در کانادا چقدر است؟

درآمد یک آرایشگر تا حد زیادی به مهارت، شهرت و تعداد مشتریان او در ماه بستگی دارد.

حقوق متوسط شغل آرایشگر در کانادا 17.19 دلار در ساعت است. در استان ساسکاچوان، متوسط دستمزد ساعتی ۲۰ دلار خواهد بود و در برخی از سایر استان‌ها این رقم ۱۵ دلار است.

مهاجرت از طریق جاب آفر آرایشگر

در صورتی که سطح زبان شما متوسط است، ممکن است واجد شرایط مهاجرت با جاب آفر آرایشگر باشید. همچنین در صورتی که از قبل در کانادا حضور دارید و در گرفتن اقامت دائم یا PR دچار مشکل شده‌اید، سابقه کار آرایشگری ممکن است به شما کمک کند. در صورتی که در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید، از مؤسسه مهاجرتی‌ایمی اسپات کمک بگیرید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *