ویزای کار کانادا چند ساله است؟

مدت زمان اعتبار انواع ویزای کار و ورک پرمیت کانادا

در این مطلب می‌خوانید

مدت زمان اعتبار انواع ویزای کار و ورک پرمیت کانادا

وقتی درمورد ویزای کار کانادا حرف می‌زنیم، برای جواب به سؤال این که این نوع ویزا چند سال اعتبار دارد، باید اول نوع آن را مشخص کنیم:

ویزا خود اجازه ورود به یک کشور است و ممکن است ویزای توریستی ۵ساله، ویزای دانشجویان یا نوع دیگری از ویزا باشد. شما ممکن است در کنار ویزا، موفق شوید اجازه کار یا همان Work Permit هم بگیرید. پس داشتن ویزا به تنهایی به شما اجازه کار نمیدهد. وقتی از ویزای کاری صحبت میکنیم، منظور ما معمولا ورک پرمیت است.

برای مثال، اعتبار ورک پرمیت یا اجازه کار مخصوص ایرانیان 3 سال است.

ویزای کار دانشجویی کانادا چند ساله است؟

برای افرادی که همسر آن‌ها دانشجو است، و اپن و رک پرمیت همسر را دریافت کرده‌اند، مدت اعتبار ورک پرمیت معمولاً برابر با مدت‌زمان استادی پرمیت همسر آن‌هاست.

اگر به‌موقع اقدام کنید و اجازه کار پس از تحصیل (که در حال حاضر مخصوص ارشد و دکتری است) را هم بگیرید، همسر فرد فارغ التحصیل هم معمولاً می‌تواند اجازه کار خود را تمدید کند.

اعتبار ورک پرمیت پس از تحصیل هم برای ارشد و دکتری 3 سال است. برای سایر مقاطع تحصیلات تکمیلی در بازه 2024 تا 2026، ویزای کار پس از تحصیل یا همان PGWP بسته به مدت‌زمان دوره تحصیل بین 8 ماه تا 3 سال خواهد بود.

اقامت دائم با تجربه کار در کانادا

 

اعتبار ورک پرمیت با جاب آفر کانادا چند سال است؟

وقتی شما یک پیشنهاد کاری دریافت می‌کنید و به‌وسیله آن ویزای کار کانادا می‌گیرید، Closed work permit دارید. این نوع ورک پرمیت به شما اجازه می‌دهد فقط برای یک کارفرما خاص کار کنید.

در این حالت معمولاً متقاضی ویزای کار، نیروی کار موقت خارجی یا Temporary Foreign Worker می‌گویند. مدت‌زمان ویزای کار کانادا بین 8 ماه تا 2 سال است. در این حالت شما شانس گرفتن اقامت دائم کانادا را دارید به شرطی که علاوه بر امتیاز LMIA، حداقل 450 امتیاز هم از مواردی مثل نمره زبان، تحصیلات و سن بگیرید.

آیا امکان تمدید ویزای کار کانادا وجود دارد؟

پاسخ این سؤال ساده نیست، چون به نوع ویزای کار بستگی دارد. به جز موارد انسان‌دوستانه مثل اپن ورک پرمیت مخصوص ایرانیان و اوکراینی‌ها، در بیشتر موارد شما باید مدارکی به اداره کار و مهاجرت کانادا نشان بدهید که ثابت کند شما برای بازار کار کانادا مفید هستید!

مثلاً اگر شما یک نیروی کار خارجی با LMIA هستید، باید دوباره برای دریافت این مجوز اقدام کنید.

چند سال بعد از ویزای کار کانادا شهروند می‌شوم؟

بعدازاین که تجربه کار در کانادا را به دست آوردید، معمولاً شانس بهتری برای گرفتن اقامت دائم کانادا خواهید داشت. برای شهروند شدن هم ابتدا باید اقامت دائم دریافت کنید. در قانون شهروندی کانادا آمده است که بعد از دریافت اقامت دائم، باید در 5 سال گذشته حدود 3و نیم سال در قلمروی این کشور حضور داشته باشید تا بتوانید درخواست شهروندی بدهید.

خبر خوب این که نصف دورانی که شما با اجازه کار در کانادا کارکرده‌اید و مالیات داده‌اید، هنگام محاسبه زمان لازم برای دریافت شهروندی محاسبه می‌شود. البته این زمان تا سقف دو سال ( معادل یک سال پس از اقامت دائم) در نظر گرفته می‌شود.

برای مثال، اگر دو سال در کانادا کار کردید و اقامت دائم گرفته‌اید، دو و نیم‌سال می‌توانید درخواست شهروندی بدهید!

اگر درمورد ویزای کار کانادا و این که بعد از چند سال منقضی میشود سوالی دارید، از ایمی اسپات بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مطلب می‌خوانید