immispot
فهرست مطالب
ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد؟

فهرست مطالب

ویزای کانادا چقدر طول میکشه

بسیاری از شما عزیزان این سؤال را از ما می‌پرسید که ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد؟ و از کجا بفهمیم رسیدن جواب ویزای کانادای ما بیشتر از حد معمول طول کشیده است و وارد سکیوریتی چک شده‌ایم؟

 اگر برای گرفتن پاسخ این سؤال به خود سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنیم، به صفحه محاسبه مدت‌زمان انواع ویزای کانادا راهنمایی می‌شویم. در این صفحه با توجه به آمار پرونده‌های موجود در اداره مهاجرت کانادا و تعداد نیروهای مشغول به کار یک بازه زمانی تقریبی برای هر نوع از پرونده‌های مهاجرتی یا ویزاهای موقت اعلام می‌شود.

این بازه زمانی هر چند وقت یکبار به‌روزرسانی می‌شود. عوامل مختلفی در مدت زمان بررسی درخواست‌های ویزای کانادا تأثیر دارند، از جمله اولویت‌های دولت کانادا تعداد درخواست‌ها، کشور محل سکونت و ملیت متقاضیان، و تعداد نیروهای مشغول به کار در اداره مهاجرت.

رسیدن جواب ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشه؟

ویزای توریستی کانادا یکی از انواع ویزاهایی است که مدت زمان رسیدن جواب آن به کشور مبدا متقاضیان بستگی دارد. با توجه به وجود قانون اپن ورک پرمیت ایرانیان و شرایط جدید مهاجرت به کانادا از این طریق، در طول سال‌های 2023 و 2024 بسیاری از افراد درخواست ویزای توریستی کانادا رادادند. با افزایش درخواست ویزاها معمولاً مدت زمان رسیدگی به این پرونده‌ها افزایش می‌یابد. در حالت استاندارد جواب ویزای توریستی کمتر از 6 ماه طول خواهد کشید.

پروسه ویزای تحصیلی چقدر طول میکشه

در پاسخ به این سوال باید گفت معمولا این بازه کمتر از 8 هفته است. علت سرعت عمل اداره مهاجرت کانادا در رسیدگی به این پرونده ها این است که دانشجویان باید طرف مدت خاصی وارد کانادا شوند تا ثبت نام خود را کامل کنند. پروسه ویزای تحصیلی کانادا معمولا با گرفتن پذیرش از دانشگاه کانادایی شروع می‌شود. با در دست داشتن نامه پذیرش یا LOA همراه با سایر مدارک می‌توانید برای این ویزا درخواست دهید.

فرایند سکیوریتی چک برای ایرانیان

متأسفانه، اتباع برخی از کشورها مانند ایران چین روسیه پاکستان و افغانستان ممکن است برای مدت طولانی وارد مرحله‌ای به اسم سکیوریتی چک شوند. سکیوریتی چک برای همه انواع ویزاهای توریستی، تحصیلی و حتی اقامت دائم کانادا انجام می‌شود. هدف از سکیوریتی چک مطمئن شدن دولت کانادا از این است که شما تهدیدی برای کانادا و مردم این کشور محسوب نمی‌شوید.

مدت زمان سیکیوریتی چک ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد؟

در حال حاضر میانگین مدت زمان سکیوریتی چک پیشرفته 9 ماه است. این میانگین بر اساس اطلاعاتی که افراد به طور داوطلبانه درمورد پرونده های خود در پلتفرم هایی مانند Immitracker به اشتراک گذاشته اند محاسبه شده است.

علت طول‌کشیدن فرایند سکیوریتی چک برای اتباع برخی کشورها این است که این کشورها معمولاً اطلاعات خود را به طور مستقیم با کانادا به اشتراک نمی‌گذارند. در این حالت دولت کانادا ممکن است از نهادهای دیگری برای بررسی سوابق امنیتی افراد کمک بگیرد.

برخی عوامل ممکن است باعث طولانی‌تر شدن مدت‌زمان سکیوریتی چک شوند از جمله

  • مشخص نبودن وضعیت سربازی شما یا همسرتان
  • کامل نبودن یا مبهم بودن سوابق کاری شما
  • انجام خدمت سربازی در نهادهای حساس
  • داشتن شغل‌های دولتی مهم
  • تعداد سفرهای خارجی زیاد
  • سابقه سفر به برخی کشورها که درگیر ناامنی بوده باشند، مانند عراق

تنها راهی که برای ساده تر و سریع تر کردن این فرآیند وجود دارد، ارائه مدارک کامل و بی نقص هنگام ثبت درخواست است.

اگر رسیدن جواب ویزای توریستی یا تحصیلی خیلی طول کشید چه کار کنیم؟

در صورتی که با مراجعه به سایت پراسسینگ تایم اداره مهاجرت کانادا متوجه شدید که مدت زمان رسیدگی به درخواست شما از بازه معمول تعریف شده فاصله گرفته است چند گزینه پیش رو دارید:

  • استخدام یک وکیل یا مشاور قانونی و پیگیری درخواستتان با درخواست نوت یا مانداموس
  • ارسال درخواست دوباره یا ری سابمیت کردن

اگر یک پرونده مهاجرتی (اکسپرس انتری، مهاجرت استانی و ..) دارید که مدت زیادی طول کشیده است، و شما داخل خاک کانادا حضور دارید، با تماس تلفنی می‌توانید از وضعیت پرونده خود با خبر شوید. در صورتی که در مرحله سکیوریتی چک باشید، به شما اعلام خواهد شد اما جزئیات این مرحله معمولاً محرمانه نگه داشته می‌شوند.

خدمات ایمی اسپات برای گرفتن جواب ویزای کانادا

حتی اگر از ابتدا پرونده خود را با مشورت با یک وکیل سابمیت نکرده اید، ایرادی ندارد. شما در مرحله می توانید یک نماینده قانونی استخدام کنید. ما در ایمی اسپات می توانیم به شما کمک کنیم تا سریع تر از نتیجه درخواست ویزای خود آگاه شوید. برای شروع کافی است فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا را پر کنید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *