immispot
فهرست مطالب
مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان؟

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان ممکن است، گرچه اگر نداشتن مدرک زبان به معنای نداشتن توانایی مکالمه باشد، محدودیت‌ها و هزینه‌های زیادی به شما تحمیل خواهد شد. توصیه ایمی اسپات به شما این است که حتی اگر پروسه مهاجرت به کانادا با یکی از روش‌های زیر را شروع کرده‌اید، باز هم از یادگیری زبان غافل نشوید!

در سایت اداره مهاجرت کانادا، لیست روش های مهاجرتی که برای اقدام از طریق آن ها باید حتما مدرک زبان داشته باشید ارائه شده است.

 📌 روش اول: جاب آفر

در روش جاب آفر شما باید ابتدا در یک مصاحبه شغلی شرکت کنید. هنگام مصاحبه شغلی داشتن آیلتس یا نمره زبان فرانسوی ضروری نیست. با این حال، در این مصاحبه شما باید به کارفرما نشان دهید توانایی برقراری ارتباط با کارفرما، همکاران و مشتریان را دارید!

سطح زبان موردنیاز تا حد زیادی به شغل شما بستگی دارد. برای مثال، شغل‌های فنی و حرفه‌ای به سطح زبان پایین تری نسبت به شغل‌هایی مانند پرستاری نیاز دارند. برای آشنایی با مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا، به صفحه جاب آفر مراجعه کنید.

در نهایت، بهتر است بعد از موفقیت در مصاحبه جاب آفر به فکر تهیه یک مدرک زبان در سطح آیلتس 5 باشید تا برای گرفتن ویزا به مشکل نخورید! زیرا شما باید آفیسر را متقاعد کنید که قادر به کار در کانادا هستید.

📌 روش دوم: اسپانسرشیپ خانواده و همسر

ویزای اسپانسرشیپ خانواده یکی از برنامه‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد اسپانسر همسر یا والدین خود شوید. اسپانسر شدن به این معنا است که شما به دولت تعهد می‌دهید که هزینه‌های زندگی این افراد را در کانادا تا زمانی که به اقامت دائم کانادا برسند (و در مواردی حتی بعد از آن) بر عهده خواهید گرفت. البته ویزای اسپانسرشیپ والدین از سال 2020 تا کنون پذیرای پرونده های جدید نبوده است. با این وجود، اسپانسرشیپ همسر همچنان در دسترس متقاضیان است.

برای اطلاعات بیشتر درمورد اسپانسرشیپ، به صفحه ویزای اسپانسرشیپ کانادا مراجعه کنید.

📌 روش سوم:مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان با PNP کارآفرینی

  برنامه‌های استانی از اصلی‌ترین روش‌های گرفتن اقامت دائم کانادا در دو سال اخیر بوده‌اند. در بین برنامه‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، برخی برنامه‌ها مانند کارآفرینی SINP ساسکاچوان نیاز به مدرک زبان ندارند.

داشتن آیلتس 5 و بالاتر میتواند به شما امتیاز اضافی بدهد. این برنامه به شما بر اساس فاکتورهایی مانند میزان سرمایه شما، میزان تجربه مدیریتی و غیره امتیاز میدهد و افرادی که امتیاز بهتری داشته باشند، انتخاب خواهند شد.

📌 روش چهارم: تحصیل در مدارس

تحصیل در مدارس کانادا به‌صورت آنلاین و حضوری ممکن است. برای ورود به مدارس کانادا در هیچ‌کدام از مقاطع به نمره زبان نیاز ندارید. گرچه ممکن است یک گذراندن ترم درس زبان انگلیسی برای ورود به مدارس خصوصی در مقاطع دبیرستان لازم باشد.

تحصیل در مدارس کانادا مزایای دیگری هم دارد، برای مثال، اگر سه سال در یک مدرسه انگلیسی‌زبان یا فرانسوی‌زبان درس‌خوانده باشید، معمولا برای ورود به دانشگاه به مدرک زبان نیاز نخواهید داشت! جالب است بدانید دیپلم آنلاین از مدارس کانادایی به‌خصوص مدارس استان انتاریو دقیقاً اعتبار مدارس حضوری کانادایی را دارد.

اگر فرزندی در سن مدرسه دارید، به شما توصیه می‌کنیم حتماً از صفحه تحصیل در مدارس کانادابازدید کنید.

📌 روش پنجم: اپن ورک پرمیت ایرانیان

 شما برای سفر توریستی به کانادا به گرفتن مدرک زبان نیاز ندارید! همچنین برای درخواست‌کردن جواز کار مخصوص ایرانیان یا همان اپن ورک پرمیت ایرانیان، نیازی به ارائه آیلتس ندارید، زیرا این نوع جواز کار از نوع ویزاهای انسان‌دوستانه است. جالب است بدانید هنگام درخواست برای این نوع جواز کار، از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی نیز معاف هستید.

البته مهلت درخواست برای این نوع جواز کار تا فوریه 2025 است. برای اطلاعات بیشتر در این باره، مقاله اپن ورک پرمیت ایرانیان را بخوانید.

سایر روش‌های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

روش‌های دیگری برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که در ابتدا نیازی به ارائه مدرک زبان نباشد، اما در ادامه باید آن را ارائه کنید. برای مثال، پذیرش تحصیلی مشروط از دانشگاه‌های دولتی کانادا. توجه داشته باشید که ارائه نکردن مدرک زبان برای ویزاهای تحصیلی شانس ویزای شما را  کاهش می‌دهد. توصیه ما به شما این است که فرایند گرفتن پذیرش و اخذ ویزا را به طور هم زمان پیش ببرید.

اگر مایلید مسیر مهاجرت با مدرک زبان یا بدون مدرک زبان را شروع کنید، همین حالا فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *