کار در کانادا با جای خواب: واقعیت‌ها و نکات کلیدی

کار در کانادا با جای خواب

در این مطلب می‌خوانید

 مهاجرت کاری به کانادا همواره یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای ایرانیانی است که دوست دارند در خلال مهاجرت شوک کمتری به زندگی آن ها وارد شود. یکی از سؤالاتی که بسیاری از افراد دارند این است که آیا می‌توان شغلی با جای خواب در کانادا پیدا کرد؟ حقیقت این است که در حالی که برخی از کارفرمایان ممکن است چنین پیشنهادی را ارائه دهند، این نوع مشاغل بسیار محدود هستند. اما نباید نگرانی زیادی درباره اجاره مسکن در کانادا داشته باشید به خصوص اگر با موسسه مهاجرتی ایمی اسپات مهاجرت می کنید، چرا که شرایط زندگی و هزینه‌های اجاره، به خصوص در شهرهای کوچک‌تر، قابل مدیریت است.

به جای نگرانی درباره جای خواب، بهتر است نگران گرفتن اقامت دائم کانادا باشید!

 شغل‌هایی که ممکن است جای خواب ارائه دهند

هرچند فرصت‌های شغلی با جای خواب در کانادا وجود دارند، اما به شدت محدود هستند. بیشتر این مشاغل در بخش‌هایی مثل کارهای فصلی، مانند صنعت مهمان‌نوازی و کشاورزی دیده می‌شود. برخی از هتل‌ها و مراکز تفریحی برای جذب نیروی کار در مناطق دورافتاده، جای خواب ارائه می‌کنند، اما این فرصت‌ها به نسبت سایر شغل‌ها بسیار محدود هستند.

 از سوی دیگر، شغل هایی مانند آشپز، مکانیک و نانوا ممکن است جای خواب نداشته باشند اما فرصت های شغلی بیشتری برای آن ها موجود است. همچنین در برخی استان ها مانند انتاریو مسیر ویژه ای برای اخذ اقامت دائم از طریق سابقه کاری در این شغل ها پیش بینی شده که به شما کمک بزرگی در مسیر اخذ شهروندی کانادا خواهد کرد.

شغل های مراقبت از سالمند یا بیمار

شغل هایی که نیازمند زندگی کردن در محیط منزل کارفرما باشند نیز برای متقاضیان کار در کانادا با جای خواب مناسب هستند. اگر متقاضی چنین شغل هایی هستید باید بدانید که شرایط این کارها دشوار هستند و معمولا حداقل باید مدرک کمک های اولیه را گرفته باشید. به علاوه این شغل ها فقط برای افراد جوان و مجرد مناسب خواهند بود زیرا به شما صرفا یک اتاق داده می شود و نه یک منزل مستقل.

با وجود دشواری های این شغل، اگر حس می کنید برای چنین وظایفی آماده هستید با ایمی اسپات تماس بگیرید.

نیازی به نگرانی درباره جای خواب نیست

در بیشتر شهرهای کوچک‌تر کانادا، هزینه‌های اجاره مسکن نسبت به درآمدها مناسب‌تر است. اگر یک جاب آفر کانادایی معتبر دریافت کنید، دیگر نیازی نیست نگران پیدا کردن شغل یا مسکن باشید، زیرا حداقل حقوق در کانادا کفاف هزینه‌های زندگی، از جمله اجاره یک آپارتمان کوچک (استودیو) و تهیه غذا را می‌دهد. جالب است بدانید بسیاری از آپارتمان ها مبله هستند و با وسایل کامل برای اجاره گذاشته شده اند. حتی آپارتمان های غیر مبله نیز معمولا یخچال، اجاق برقی، ماشین لباسشویی و گرمایش را دارند و این موارد جزو حداقل ها محسوب می شوند. مبلغ اجاره، به خصوص در شهرهای کوچک که هزینه‌های زندگی نسبت به شهرهای بزرگی مثل تورنتو یا ونکوور کمتر است، به طور معمول کمتر از حداقل حقوق ماهانه خواهد بود.

کار در شهرهای مختلف کانادا

برای مطالعه بیشتر: اقامت دائم کانادا برای میلیونرها با QIIP

اهمیت گرفتن پیشنهاد کاری در شهرهای کوچک‌تر

 یکی از مزایای بزرگ کار در شهرهای کوچک‌تر کانادا این است که این مناطق نه تنها هزینه‌های زندگی پایین‌تری دارند، بلکه دریافت اقامت دائم از طریق پیشنهاد شغلی (جاب آفر) در این شهرها آسان‌تر است. این شهرها به دلیل جمعیت کمتر و نیاز بیشتر به نیروی کار، فرصت‌های شغلی بیشتری برای مهاجران فراهم می‌کنند. از طرفی، با دریافت جاب آفر از این مناطق، مسیر اخذ اقامت دائم برای شما سریع‌تر و راحت‌تر خواهد شد

حداقل حقوق و پوشش هزینه‌های زندگی

 یکی از نگرانی‌های عمده افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، پوشش هزینه‌های زندگی است. خوشبختانه حداقل حقوق در کانادا به گونه‌ای طراحی شده که حتی برای افراد مجرد نیز کفاف اجاره یک استودیو و تهیه غذا را می‌دهد. به عنوان مثال، در بسیاری از شهرهای کوچک کانادا، هزینه اجاره ماهانه یک استودیو یا آپارتمان کوچک معمولاً کمتر از ۱۰۰۰ دلار کانادا است، در حالی که حداقل حقوق در بیشتر استان‌ها حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار کانادا در ماه است.

برای مطالعه بیشتر: هزینه های زندگی در شهرهای استان ساسکاچوان

توصیه نهایی

 اگر شما یک جاب آفر در کانادا دریافت کرده‌اید، نگران هزینه‌های مسکن نباشید. حتی اگر کارفرمای شما جای خواب ارائه ندهد، با درآمدی که از طریق حداقل حقوق به دست می‌آورید، به راحتی می‌توانید اجاره یک مسکن مناسب و تهیه نیازهای روزمره خود را مدیریت کنید. همچنین، کار در شهرهای کوچک‌تر که هزینه زندگی کمتری دارند، می‌تواند به سرعت بخشیدن به روند دریافت اقامت دائم شما کمک کند.

آیا شرایط کار کردن در کانادا را دارید؟

 در حالی که یافتن شغل با جای خواب در کانادا ممکن است گزینه‌ای نادر باشد، اما نگرانی درباره اجاره مسکن در این کشور امری بی‌مورد است. با داشتن یک جاب آفر معتبر و درآمد حداقلی، می‌توانید به راحتی زندگی راحت و مناسبی در کانادا داشته باشید. همچنین، انتخاب شهرهای کوچک‌تر می‌تواند هم به کاهش هزینه‌های شما و هم به تسریع فرآیند دریافت اقامت دائم کمک کند.

 در نهایت، نگرانی اصلی افراد باید پیدا کردن شغل مناسب و ماندگار شدن در کانادا باشد، نه هزینه‌های زندگی، چرا که حداقل حقوق کانادا به خوبی هزینه‌های اصلی زندگی را پوشش می‌دهد.

برای برنامه ریزی صحیح مسیر مهاجرتی خود، به شدت توصیه میکنیم از مشاورین ایمی اسپات مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا بگیرید. حتی اگر  قصد شما اقدام به تنهایی و بدون استفاده از خدمات وکیل مهاجرتی باشد، مشاوران ما به شما درک درستی از شرایط واقعی کانادا خواهند داد زیرا هدف ما صرفا ورود شما به خاک کانادا نیست! با ایمی اسپات، شما قادر خواهید بود از اقتصادی ترین و کم ریسک ترین روش ها اقامت دائم را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مطلب می‌خوانید