immispot
فهرست مطالب
Red Seal کانادا چیست؟

فهرست مطالب

red seal for trades

تأییدیه مهر قرمز یا همان Red Seal، مهری است که روی گواهی کار استانی یا منطقه‌ای شما می‌خورد. این مهر نشان می‌دهد که شما دانش و مهارت‌های لازم برای فعالیت در حرفه مشخصی را در سراسر کانادا دارید. آزمون و دوره‌های آموزشی رد سیل در خود کانادا برگزار می‌شود.

رد سیل برای مشاغل فنی و trade کاربرد دارد. ایرانیانی که با مهاجرت کاری به کانادا قصد انجام کار فنی حرفه‌ای دارند، معمولاً در دوره‌های Red Seal کانادا شرکت می‌کنند. این دوره‌ها نه تنها باعث می‌شود با استاندارد کاری کانادا آشنا شوید، بلکه باعث می‌شود در میان افرادی که شغل مشابهی دارند دوست و آشنا پیدا کنید.

آیا داشتن Red Seal برای کار فنی در کانادا الزامی است؟

به یاد داشته باشید: شرکت در امتحان Red Seal داوطلبانه است. در صورتی که مجوز یا مجوزهای کار لازم را داشته باشید، بدون داشتن رد سیل نیز می‌توانید شروع به کار کنید. برای مثال، اگر یک آشپز یا آرایشگر هستید، برای استخدام شدن نیازی به red seal ندارید (مگر این که کارفرما از شما بخواهد). با این حال، اگر امتیازاتی را می‌خواهید که با گواهینامه Red Seal در برخی استان ها مانند انتاریو از آن ها بهره مند می‌شوید، باید در آن شرکت کنید!

برای مثال، در صورتی که یک مشتری بی‌دلیل از شما شکایت کند یا کیفیت خدمات شما را زیر سؤال ببرد، شما می‌توانید Red Seal را به او نشان دهید. این مهر به شما کمک می‌کند با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار کار کانادا شوید.

برنامه Red Seal برای اعتبار بخشی به مهارت‌های شما

برای دریافت تأییدیه مهر قرمز، باید در آزمون Red Seal رشته خودتان قبول شوید.

از مزایای مهم این برنامه، اعتبار آن در تمام استان‌ها است. مربیان Red Seal استاندارد‌های مشترکی را برای ارزیابی مهارت‌های trade در سراسر کانادا تعیین می‌کنند. در کانادا، فعالان اصلی هر صنعت در توسعه استاندارد ملی برای هر trade نقش به سزایی دارند. به همین دلیل آموزش‌هایی که در این برنامه می‌بینید، بسیار به نیاز جامعه و استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک هستند.

این برنامه حاصل مشارکت بین دولت فدرال و استان‌ها و مناطق کاناداست که هر کدام مسئول ارائه کارآموزی و صدور گواهینامه trade در حوزه خود هستند.

افرادی که آزمون مهر قرمز را با موفقیت گذرانده‌اند، تأییدیه مهر قرمز را روی گواهی trade استانی/منطقه‌ای خود دریافت می‌کنند. مهر قرمز نشان می‌دهد که یک فرد فعال در حوزه کار فنی و حرفه‌ای، دانش مورد نیاز برای استاندارد ملی را در آن حرفه دارد. داشتن Red Seal نشان دهنده استاندارد‌های بالای کارفرمایان است، به کارگران ماهر اجازه اثبات مهارت‌هایشان را می‌دهد، و جا به جایی نیروی کار در داخل کانادا را تسهیل می‌کند. صحت گواهینامه و تأییدیه Red Seal را می‌توان از محل ارائه کارآموزی استانی یا منطقه‌ای که آن را صادر کرده است استعلام گرفت.

برنامه مهر قرمز یا Red Seal پس از اولین کنفرانس ملی در مورد کارآموزی در حرفه ها و صنایع، که در سال ۱۹۵۲ در اتاوا برگزار شد، ایجاد شد.

چه نهادی این برنامه را مدیریت می‌کند؟

مقامات محلی و فعالان هر صنعت این برنامه را مدیریت می‌کنند. در اکثر استان‌ها و مناطق؛ آزمون مهر قرمز به عنوان آزمون نهایی صدور گواهینامه استفاده می‌شود. شورای مدیران کانادایی کارآموزی (CCDA) مسئول برنامه مهر قرمز است. همه استان‌ها و مناطق و دولت فدرال به عنوان اعضای CCDA در این برنامه شرکت می‌کنند. نهاد اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) نیز از دبیرخانه RED Seal حمایت مالی می‌کند.

هزینه دوره‌های Red Seal برای کار در کانادا

هزینه این دوره‌ها از دانشگاه ارزان‌تر است. با توجه به این که هر استان مراکز آموزشی خودش را دارد، هزینه دوره‌ها و آزمون Red Seal برای هر رشته و هر استان فرق دارد. مثال زیر تجربه یکی از افراد از شرکت در این دوره‌ها است:

من ۵ هفته در سال و به به مدت ۴ سال برای دوره‌های مکانیک ماشین آلات سنگین دوره دیدم. هزینه هر سال تقریباً ۱۰۰۰ دلار شامل هزینه کتاب‌ها شد، و رشته من بسیار فنی بود پس هزینه کتاب‌ها بخش مهمی از هزینه‌هایم بود. من با درآمد ۲۰ دلار در ساعت شروع به کار کردم و زمانی که Red Seal را گرفتم درآمدم حدود ۳۸ دلار در ساعت شد. الان ۱۲ سال است که در این کار هستم و صادقانه می‌گویم که بازار کار و شرایط عالی بوده است. من در ۴۳ ایالت و ۵ استان کار کرده‌ام. حالا هم از کارم احساس رضایت و موفقیت می‌کنم و با انجام آن پول خوبی به دست می‌آورم. داشتن مدرک Red Seal دروازه خوبی برای ورود به کار‌های فنی است.

آیا می‌توان به رایگان در دوره‌های Red Seal کانادا شرکت کرد؟

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان درمورد امکان شرکت رایگان در این دوره‌ها تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشت. توجه داشته باشید این اطلاعات برای شرکت کننده ای که 5 سال پیش فارغ التحصیل شده است هستند و شهریه ممکن است افزایش یافته باشد:

من هیچ هزینه‌ای برای گرفتن Red Seal پرداخت نکردم. به من اعتماد کنید، این کار ممکن است!

در بریتیش کلمبیا برای گرفتن رد سیل در رشته برق، شهریه به علاوه کتاب حدود ۱۲۰۰ دلار در سال برای ۴ سال بود. من برای تمرین از ابزار‌های Power tool که در محل کارم داشتم استفاده می‌کردم، و به همین دلیل فقط به خرید ابزار‌های دستی نیاز داشتم. برای خریدن آن‌ها در ابتدا ۵۰۰ دلار هزینه کردم و در ادامه هم احتمالاً ۳۰۰ دلار دیگر در طول دوره کارآموزی‌ام خرج کردم..

اما نکته اینجاست که این همه هزینه به من پرداخت شد!و در حین تحصیل بیشتر از وقتی که فقط کار میکردم درآمد کسب کردم. برنامه‌های تشویقی برای علاقه‌مندان به کار فنی در BC وجود دارد. چون من شاغل بودم، به من بیمه کار پرداخت می‌شد، به علاوه پولی از طرحی به نام KCDS در منطقه من که اساساً مقدار آن دو برابر پرداخت‌های EI بود. پس از سال دوم، می‌توانید یکبار برای دریافت کمک هزینه ۲۰۰۰ دلاری از دولت، تحت عنوان کمک هزینه تشویقی کارآموزی، درخواست دهید. (این کمک هزینه شهریه را پوشش می‌دهد).

پس از سال چهارم، شما ۲۰۰۰ دلار دیگر دریافت می‌کنید – کمک هزینه تکمیل کارآموزی. این مبلغ از هزینه‌های ابزار من بیشتر بود. سال سوم و چهارم نیز می‌توانید از امتیاز کسر مالیات برنامه رد سیل از مالیات بر درآمد استفاده کنید. چون من نمرات خوبی گرفتم، علاوه بر این چند کمک هزینه کوچک دریافت کردم. به علاوه من کل دوره کارآموزی خود را در ۳ سال تقویمی به پایان رساندم، اگرچه معمولا آن را یک برنامه ۴ساله معرفی می‌کنند.

آیا داشتن Red Seal برای شغل فنی و حرفه‌ای به کار پیدا کردن کمک می‌کند؟

بله! داشتن این مدرک نشان می‌دهد شما خودتان را با بازار کار کانادا وفق داده‌اید. در صورتی که سؤالی در این باره دارید، و یا قصد مهاجرت از طریق شغل‌های فنی را دارید، حتماً با‌ ایمی اسپات تماس بگیرید. در صورتی که فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید، می‌توانیم در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *