immispot
فهرست مطالب
مراحل پیداکردن خانه در کانادا 2024: خرید یا کرایه؟

فهرست مطالب

مراحل پیداکردن خانه در کانادا

مراحل پیداکردن خانه در کانادا در سال 2024 ساده تر از قبل شده اند: برای مثال، شما می‌توانید از سایت های معتبر کانادایی و با تصاویر سه بعدی قبل از ورود به کانادا خانه خود را ببینید و تصمیم بگیرید. حتی می‌توانید ابتدا یک محل را برای چند روز کرایه کنید و بعد حضوری به جست و جوی خانه مناسب خودتان بپردازید. در این مقاله ایمی اسپات، لیستی از مراحل منطقی پیدا کردن خانه به عنوان یک مهاجر تازه وارد را برای شما آورده ایم:

گرفتن مشورت از خدمات مخصوص مهاجران تازه وارد

در کانادا شما می توانید از خدمات استقبال از مهاجران تازه وارد استفاده کنید. این خدمات رایگان و در تمام استان ها در دسترس هستند.

یک: تعیین بودجه!

بودجه شما مهم‌ترین عاملی است که تعیین می‌کند می‌توانید چه مدل خانه‌ای (اتاق، سوئیت، استودیو، آپارتمان، خانه مستقل یا کاندو) اجاره کنید یا بخرید.

خوشبختانه اکثر صاحب‌خانه‌ها در کانادا برخلاف ایران هزینه قابل‌توجهی به‌عنوان پول پیش یا پیش‌پرداخت برای اجاره سالانه مسکن از مستأجر نمی‌خواهند. مبلغ دیپازیت معمولاً معادل کرایه یک ماه در نظر گرفته می‌شود. این یک مانع مهم مالی بر سر اجاره‌خانه را از میان بر می‌دارد. به‌طورکلی توصیه می‌شود مسکنی را انتخاب کنید که اجاره ماهانه آن نهایتاً 40% از حقوق شما باشد. رعایت این نسبت باعث می‌شود بتوانید پس‌انداز داشته باشید.

مراحل پیداکردن خانه در کانادا برای خرید

در این حالت تعیین بودجه کاملاً متفاوت با اجاره‌خانه است! برای خریدن خانه، باید خوب تحقیق کنید. اکثر افراد حدود 20% هزینه خرید خانه را یک جا می‌پردازند (پیش پرداخت یا داون پیمنت) و برای پرداخت بقیه آن از بانک وام های بسیار طولانی مدت می‌گیرند. دوره باز پرداخت این وام ها 20 ساله یا حتی 30 ساله هستند. برای گرفتن این نوع وام ها که به mortgage معروفند باید شرایط خاصی داشته باشید، از جمله داشتن سابقه کردیت یا Credit History مناسب و یک شغل ثابت. اگر یک زوج هستید، سابقه کردیت هر دو نفر بررسی خواهد شد. بهتر است برای این که از همه گزینه ها با خبر شوید، حتما با یک متخصص امور خرید خانه یا Mortgage Broker مشورت کنید.

هزینه های پنهان خرید خانه را در نظر بگیرید

هزینه‌های اصلی خرید خانه پیش‌پرداخت دون پیمنت و قسط‌ها هستند، اما معمولاً افرادی که مالک خانه باشند باید مبلغی را نیز به‌عنوان مالیات بر دارایی پرداخت کنند. این هزینه‌های پنهان ممکن است در بلندمدت قابل‌توجه باشند.

باتوجه‌به اینکه در سال 2024 میانگین قیمت خانه طبق اطلاعات انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) 685,809 دلار کانادا بود، متوسط یک پیش پرداخت داون پیمنت بیست درصدی به مبلغ قابل توجه 137,162 دلار کانادا رسید. این مبلغ بسته به شهر محل زندگی شما ممکن است بسیار بیشتر یا کمتر باشد، پس شهر خود را با دقت انتخاب کنید. اگر قصد خرید یک ملک تجاری را داشته باشید، می توانید بخشی از این بودجه را به عنوان سرمایه گذاری در کانادا برای پرونده اقامت دائم خود در نظر بگیرید.

دو: اولویت‌های خودتان را مشخص کنید

آیا باید حتماً به مرکز شهر نزدیک باشید؟ یا قصد خرید خودروی شخصی ندارید و نزدیکی به حمل‌ونقل عمومی برای شما حیاتی است؟ آیا فرزندان کوچکی دارید که در سن مدرسه هستند؟ یا یک حیوان خانگی دارید؟ شاید هم تک‌وتنها مهاجرت کرده‌اید و حالا نیاز دارید نزدیک افرادی زندگی کنید که شرایط اجتماعی شبیه شما دارند و یا دنبال دوست می‌گردند؟

برای این که خیالتان از این موارد راحت شود، بهتر است ابتدا در محله مدنظر یک خانه را اجاره کوتاه‌مدت کنید تا محله را از نزدیک شناسایی کنید.

سه: گوشه نظری هم به استان‌های دیگر داشته باشید

این مرحله دقیق جزو مراحل پیداکردن خانه در کانادا نیست و به برنامه مهاجرتی شما بر می‌گردد، اما اگر صرفاً به‌خاطر آشنابودن با اسم استان انتاریو یا بریتیش کلمبیا یکی از این دو استان پرجمعیت را انتخاب کرده‌اید، شاید بد نباشد کمی هم زمان صرف تحقیق درباره استان‌های دیگر بکنید. به‌خصوص اگر اجاره بالا برای شما مشکل ایجاد می‌کند یا هنوز اقامت دائم نگرفته‌اید! چون برنامه‌های مهاجرتی استانی کانادا در استان‌های کم‌جمعیت‌تر معمولاً شرایط ساده‌تری دارند.

چهار: برای کرایه بلندمدت خانه در کانادا آماده شوید

وقتی به کمک یک آژانس املاک یا سایر روش‌های مطمئن یک مسکن مناسب پیدا کردید، برای امضای قرارداد آماده شوید. متن را بادقت بخوانید و مطمئن شوید که همه هزینه‌ها (شارژ ساختمان، هزینه تعمیرات، قبض‌ها و غیره) به درستی و روشنی مشخص شده‌اند.

به یاد داشته باشید معمولا صاحب خانه های بعدی از شما می‌خواهند یادداشتی از صاحب‌خانه قبلی خود مبنی بر رضایت او از خودتان به همراه داشته باشید، پس بهتر است رابطه خوبی را landlord یا مالک خانه استیجاری خودتان داشته باشید.

پنج: پایان مراحل پیداکردن خانه در کانادا

اگر از قبل وسیله‌ای خریداری کرده‌اید، این وسایل را با کمک خدمات اثاث‌کشی به خانه جدیدتان انتقال دهید. یادتان باشد رسید هزینه‌های اسباب‌کشی را نگه دارید زیرا می‌توانید هنگام پرداخت مالیات با این رسیدها ادعای tax return کنید (کسر مبلغی از مالیات‌بردرآمد شما).

مهاجرت به کانادا با ایمی اسپات

اگر دوست و آشناهایی در شهرهای ونکوور و تورنتو دارید اما از پس هزینه کرایه در این شهرهای بزرگ برنمی‌آیید، توصیه می‌کنیم از شهرهای اطراف و حومه این دو کلان‌شهر کانادایی دیدن کنید. در مراحل پیداکردن خانه در کانادا عجله نکنید زیرا بسیاری از اوقات ممکن است دوست داشته باشید ظرف چند ماه جابه‌جا شوید!

برای توصیه‌های کاربردی بیشتر در زمینه مهاجرت به کانادا، با ایمی اسپات همراه باشید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *