immispot
فهرست مطالب
ونکوور: آب و هوا، هزینه ها، محله های ایرانی نشین

فهرست مطالب

ونکوور : محله ایرانی نشین ونکوور

دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند ونکوور یکی از محبوب‌ترین شهرهای کانادا برای ایرانیان باشد ، اما در این مقاله ما می‌خواهیم به طور کاملاً عادلانه و با در نظر گرفتن معایب زندگی در ونکوور، این شهر را به شما معرفی کنیم. علاوه بر معرفی محله های ونکوور، بهترین محله ایرانی نشین ونکوور را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

 امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تصمیم بهتری در رابطه با مهاجرت به کانادا و زندگی در شهر ونکوور بگیرید.

آب و هوا

حتماً می‌دانید ونکوور انتخاب اول افرادی است که طاقت سرما ندارند. در ونکوور شما در ۳۶۵ روز سال باید انتظار ۱۶۰ روز بارانی داشته باشید. با این وجود تابستان‌های این شهر نسبتاً خشک هستند و باران کمتر می‌بارد. زمستان‌های ونکوور بسیار ملایم هستند و در ماه آبان شما بیشترین میزان بارندگی را تجربه خواهید کرد. خبر خوب این است که این بارندگی‌ها باعث می‌شوند طبیعت ونکوور بسیار زیبا و سرسبز باشد و فعالیت‌های تفریحی در هوای آزاد بین ساکنان این شهر رایج هستند.

محله های ونکوور

ونکوور بزرگ از 21 منطقه شهری و چندین شهرک تشکیل شده است. این مناطق عبارتند از:

  • شهر ونکوور: شهر اصلی ونکوور که طبق سرشماری کانادا در سال 2021 تقریباً 662248 نفر جمعیت دارد.
  • وست ونکوور: منطقه شهری واقع در شمال شهر ونکوور، معروف به ساحل شمالی.
  • نورث ونکوور: یکی دیگر از منطقه شهری ها در ساحل شمالی که از شمال با شهر ونکوور هم مرز است.
  • Burnaby: حومه ای از ونکوور که از شرق با شهر هم مرز است.
  • ریچموند: منطقه شهری واقع در جنوب شهر ونکوور، که به‌خاطر مناطق خرده‌فروشی و تجاری‌اش معروف است.
  • Surrey: بزرگترین منطقه شهری در بریتیش کلمبیا، با چهار مرکز تجاری اصلی: Whalley، Guildford، Newton و Cloverdale.
  • Langley: منطقه شهری واقع در شرق شهر ونکوور، با یک مرکز تجاری بزرگ در مرکز شهر لنگلی.
  • Bowen Island: یک منطقه شهری جزیره کوچک واقع در سواحل ونکوور.
  • Coquitlam: منطقه شهری واقع در شرق شهر ونکوور، که به خاطر مناطق تجاری و صنعتی اش معروف است.
  • دلتا: منطقه شهری واقع در جنوب شهر ونکوور، که به‌خاطر آب‌نما و مناطق تجاری معروف است.
  • New Westminster: منطقه شهری واقع در شرق شهر ونکوور، که به‌خاطر ساحل و مناطق تجاری معروف است.
  • Maple Ridge: منطقه شهری واقع در شرق شهر ونکوور، که به دلیل مناطق طبیعی و فعالیت های بیرونی شهرت دارد.
  • Lions Bay: منطقه شهری کوچکی واقع در شمال شهر ونکوور، که به خاطر مناطق طبیعی و فعالیت های بیرونی شهرت دارد.
  • هوپ: منطقه شهری واقع در شرق شهر ونکوور، که به خاطر مناطق طبیعی و فعالیت های بیرونی شهرت دارد.

این مناطق شهری‌، همراه با چندین شهرک ثبت‌نشده، طبق سرشماری سال 2021، مجموعا 2,642,825 نفر جمعیت دارند.

محله ایرانی نشین ونکوور

 ونکوور جمعیت قابل توجهی از ایرانیان را در خود جای داده است. برآوردها نشان می‌دهند بین 40 تا 100 هزار نفر افراد با اصالت ایرانی در منطقه متروپالیشن ونکوور زندگی می‌کنند. اما اگر میخواهید اطرافتان پر از مغازه های ایرانی باشد، بهتر است در ریچموند در جنوب ونکوور زندگی کنید. این محله ایرانی نشین ونکوور به خاطر تراکم بالای جمعیت ایرانیان به Little Iran معروف است.

سایر مناطق ونکوور با جوامع ایرانی بزرگ شامل محله‌های کیتسیلانو و فرویو هستند. ایرانیان زیادی از دهه 1970 تا کنون به ونکوور مهاجرت کرده‌اند و در هر گوشه از این شهر ساکن شده اند.

معایب زندگی در ونکوور
معایب زندگی در ونکوور 2024

معایب زندگی در ونکوور

گرچه کیفیت زندگی در ونکوور بالاست، زندگی در این شهر معایبی هم دارد:

آب و هوای بارانی

آب و هوای بارانی ونکوور می‌تواند یک معضل اصلی باشد، به ویژه برای کسانی که از آسمان ابری و بارندگی مکرر خوششان نمی‌آید یا دچار افسردگی فصلی میشوند.

هزینه زندگی بالا

ونکوور یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا است، با هزینه‌های مسکن سرسام‌آور. اگر فقط به کرایه ها نگاه کنیم، ونکوور با اختلاف ناچیزی از تورنتو هم گران تر است! میانگین قیمت خانه در این شهر به بیش از 1 میلیون دلار میرسد. این معضل خرید خانه را برای بسیاری از مردم غیرممکن می‌کند. سخن کوتاه این که هزینه زندگی در ونکوور حدود 50% بالاتر از میانگین ملی کانادا است.

ترافیک و ازدحام

با مقیاس تهران، ترافیک در ونکوور شاید سرسام آور به نظر نرسد، اما ونکوور از ترافیک و ازدحام قابل توجهی رنج می‌برد، به ویژه در ساعات اوج شلوغی. شبکه جاده‌ای این شهر که با حجم بالای وسایل نقلیه دست و پنجه نرم می‌کند. سیستم حمل و نقل عمومی،  با وجود این که گسترده است، گاهی اوقات شلوغ و غیرقابل اتکا میشود.

دود آتش‌سوزی در تابستان

در طول ماه‌های تابستان، جنگل های اطراف ونکوور ممکن است دچار دوره‌های آتش‌سوزی شود. در نتیجه شهر درگیر دودی میشود که از مناطق اطراف وارد آن می‌شود. این معضل می‌تواند به کیفیت هوای ضعیف و مشکلات بهداشتی، به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی، منجر شود.

زندگی شبانه محدود

در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو یا مونترال، ونکوور شهری با زندگی شبانه نسبتاً محدود است. تعداد کلاب ها، بارها و سرگرمی های شبانه در ونکوور کمتر هستند. این خصوصیت می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک زندگی شبانه شهری پویاتر هستند، یک مشکل باشد، اما اگر بیشتر به دنبال آرامش و رویدادهای هنری هستید، با رفتن به ونکوور ضرر نمی‌کنید.

نزدیک‌ترین شهر آمریکایی به ونکوور

نزدیک‌ترین شهر بزرگ آمریکایی به ونکوور، سیاتل در ایالت واشنگتن است. این شهر در حدود 282 کیلومتری جنوب ونکوور قرار دارد. رانندگی بین این دو شهر حدود 2.5 ساعت طول می‌کشد. این زمان بسته به شرایط ترافیک بیشتر یا کمتر میشود.

سایر شهرهای بزرگ آمریکایی نزدیک به ونکوور بلینگهام، واشنگتن (حدود 145 کیلومتر دورتر) و پورتلند، اورگان (حدود 480 کیلومتر دورتر) هستند. با این حال، سیاتل به طور قطع بزرگ‌ترین و در خوش مسیرترین شهر آمریکایی در نزدیکی ونکوور است.

جمعیت ونکوور در سال 2024

بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی، شهر ونکوور در سال 2021 جمعیتی در حدود 631,486 نفر داشت. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که جمعیت این شهر همچنان رو به رشد خواهد بود، به طوری که برآورد می‌شود جمعیت آن به حدود 650,000 نفر در سال 2024 برسد. این شهر میزبان دانشجویان بین المللی بسیاری است.

منطقه ونکوور بزرگ یا Greater Vancouver، که شامل شهر ونکوور و شهرداری‌های اطراف آن است، در سال 2021 جمعیتی بیش از 2.6 میلیون نفر داشت. این منطقه متروپلیتن سومین منطقه بزرگ کانادا پس از تورنتو و مونترال است.

رشد جمعیت ونکوور ناشی از ترکیبی از افزایش طبیعی (تولد بیشتر از مرگ) و مهاجرت بین‌المللی است.

آیا ونکوور انتخاب اول شماست؟

این شهر همچنان به عنوان مقصدی محبوب برای مهاجران است. مهاجران از کشورهای مختلف، به ویژه از آسیای شرقی، به دلیل آب و هوای ملایم، فرصت‌های اقتصادی و کیفیت زندگی بالا به ونکوور می آیند.

اگر مایلید به ونکوور یا هر کدام از شهرهای استان بریتیش کلمبیا مهاجرت کنید، با ایمی اسپات همراه باشید. برای شروع کافی است فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *