immispot
فهرست مطالب
راحت ترین برنامه استانی کانادا 2024 کدام است؟

فهرست مطالب

راحت ترین برنامه استانی کانادا

اگر امتیاز شما به امتیازهای نجومی قرعه کشی اکسپرس اینتری نمی‌رسد، نگران نباشید! در سال 2024 به لطف برنامه های نامینیشن استانی کانادا (PNPs) مسیرهای متنوع و آسان تری را برای گرفتن اقامت دائم (PR) برای مهاجران ایجاد شده است. آماری که از اداره مهاجرت کانادا در سال 2023 منتشر شد نشان می دهد که بیشتر تازه واردان به کانادا یک دعوت نامه استانی داشته اند، پس با ما همراه باشید تا راحت ترین برنامه استانی کانادا برای مهاجرت را به شما معرفی کنیم.

آسان ترین روش PNP مهاجرت به کانادا

از آن جا که بیشتر از 80 برنامه PNP وجود دارد، در نظر اول شاید پیدا کردن برنامه مناسب خودتان ممکن است کمی دشوار باشد. برخی برنامه های استانی به آسان بودن معروف هستند اما تعریف کلمه “آسان” برای هر کسی فرق دارد – شرایط یک PNP که برای یک کشاورز آسان است شاید برای یک مهندس آسان نباشد. با این وجود، برنامه‌هایی که بیشتر از 14 ماه در مرحله استانی شما را معطل نخواهند کرد و برنامه های مختص افراد ماهر، برای اکثریت متقاضیان جذاب تر هستند. بنابراین ابتدا به سراغ این برنامه ها می‌رویم.

چرا باید برنامه های استانی را برای گرفتن PR یا اقامت دائم کانادا بررسی کنید؟

PNPها برای کسانی عالی هستند که مایل به اقامت در یک استان خاص کانادا باشند.

برخی از مزایای کلیدی مهاجرت از طریق PNP عبارت‌اند از:

1. نتیجه گیری سریعتر: برخی برنامه های PNP معمولاً در مقایسه با جریان های فدرال سریع تر به نتیجه می‌رسند.

2. ارتقاء امتیاز CRS: نامینیشن استانی می‌تواند به طور قابل ملاحظه ای امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) شما را در مقایسه با سایر متقاضیان اکسپرس اینتری افزایش دهد و دریافت دعوت نامه اپلیکیشن اقامت دائم (ITA) را تضمین کند.

3. برنامه های خاص: برخی برنامه ها مانند اولویت های منابع انسانی انتاریو، برای افرادی که مهارت خاصی دارند ارزش ویژه ای قائل می‌شوند.

راحت ترین برنامه استانی کانادا در سال 2024

از نظر آسان‌تر بودن فرایند مهاجرتی، چند استان به دلیل سیاست‌های مهاجرتی منعطف و سابقه خوب در رسیدگی به‌موقع به پرونده‌های اقامت دائم در رتبه‌های بالایی قرار دارند. این استان‌ها عبارت‌اند از:

1. جزیره پرنس ادوارد و برنامه PEI:

 مسیر استانی PEI به دلیل هم راستا بودن با اکسپرس اینتری و نداشتن پیچیدگی مشهور است. این برنامه برای داوطلبانی که معیارهای برنامه‌های کارگر ماهر فدرال یا فدرال اسکلید ورکر، دسته تجربه کانادایی یا CEC، یا برنامه‌های مشاغل ماهر فدرال را داشته باشند، دعوت نامه صادر می‌کند.

امتیاز لازم برای برنامه PEI اغلب از امتیاز CRS لازم برای قرعه کشی جنرال اکسپرس انتری کمتر است، در نتیجه گزینه‌ای عالی برای کسانی که امتیازات متوسطی دارند است.

2. ساسکاچوان PNP:

برنامه کارگر ماهر ببین‌المللی ساسکاچوان یا ISW برای متقاضیان ورود به این استان و به خصوص برای افرادی که مایل به کار در زمینه های مهم در ساسکاچوان، از جمله کشاورزی باشند، مناسب است.

ساسکاچوان با برخورداری از اقتصاد قوی و تقاضای فزاینده برای نیروی کار ماهر، مسیرهای هم راستا با اکسپرس اینتری را نیز ارائه می‌دهد. برنامه ISW ساسکاچوان معمولاً سریع تر از برنامه فدرال به نتیجه می‌رسد.

3. برنامه نامینیشن نوا اسکوشیا (NSNP)

 این برنامه هم مانند برنامه جزیره پرنس ادوارد PEI، بر اساس  اولویت‌های بازار کار نواسکوشیا NSNP و به طور هم راستا با اکسپرس اینتری، برای متقاضیان واجد شرایط دعوت‌نامه می‌فرستد. متقاضیان واجد شرایط با تجربه کاری لازم و مهارت در مشاغل پرتقاضای نوا اسکوشیا شانس زیادی برای کسب نامینیشن استانی و ITA دارند.

4. برنامه نامینیشن استانی منیتوبا (MPNP)

 جریان MPNP Skilled Workers Overseas به علت ارائه طیف متنوعی از مسیرها با هدف جذب کارگران ماهر، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و سرمایه‌گذاران تجاری، از محبوبیت خاصی برخوردار است. دعوت‌نامه‌ها برای داوطلبان واجد شرایط از بین افرادی که یک Expression of Interest (EOI) ارسال کرده باشند صادر می‌شوند. این برنامه افراد دارای مهارت در بخش‌های مختلف را دعوت می‌کند.

5. برنامه نامینیشن انتاریو (OINP)

 انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان کانادا، تعداد بی‌شماری برنامه استانی PNP دارد. جریان اولویت‌های سرمایه انسانی یکی از مسیرهای محبوب کارگران ماهری است که دارای مهارت‌های زبانی قوی و تجربه کاری در مشاغل مورد نیاز انتاریو هستند. این برنامه شامل کادر درمان نیز می شود.

OINP همچنین کارآفرینان و کارگران ماهر دارای مهارت انگلیسی و فرانسوی را دعوت می‌کند. به این منظور، باید سطح شما در هر دو زبان بالای B2 یا CLB 7 باشد.

فقط آسان بودن معیارهای PNP ملاک نیست!

گرچه سرعت عمل در رسیدگی به درخواست‌ها و ساده بودن معیارهای ورود به برنامه بسیار مهم هستند، هنگام انتخاب آسان ترین برنامه استانی کانادا باید معیارهای دیگری را هم در نظر بگیریم. عوامل زیر از جمله مواردی هستند که باید خوب درموردشان فکر کنید:

داشتن مهارت‌ها و تجربیات کاری لازم

 با بررسی سوابق کاری خودتان، مطمئن شوید که اهداف مهاجرتی شما با سوابق حرفه‌ای شما هماهنگی دارند. یک PNP را انتخاب کنید که فعالانه به دنبال جذب فردی با مهارت و تجربه شما باشد. همچنین در مورد مشاغل مورد تقاضا در هر استان تحقیق کنید.

2. شرایط زندگی هر استان

آیا ترجیحات خاصی در مورد شهر یا منطقه‌ای که می‌خواهید در کانادا اقامت داشته باشید دارید؟ برخی از PNP ها شرایط خاصی را برای سکونت به شما تحمیل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر انعطاف پذیری بیشتری دارند. خواسته‌های بلندمدت خود را در نظر بگیرید و استانی را انتخاب کنید که با سبک زندگی دلخواه شما همسو باشد.

3. پویایی بازار کار

 بازار کار را در استان انتخابی خود بررسی کنید. آیا فرصت‌های شغلی کافی در زمینه شما وجود دارد؟ عواملی مانند میانگین حقوق، امنیت شغلی و پیشرفت شغلی هم باید در نظر گرفته شود.

4. مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه

 درحالی‌که برخی از PNPها افراد دارای مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی یا هر دو را در اولویت قرار می‌دهند، برخی دیگر ممکن است انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند. چندزبانه بودن می‌تواند شانس قابل‌توجهی برای گرفتن دعوت نامه از برنامه‌های خاص به شما بدهد.

5. شرایط خانوادگی

 آیا اعضای خانواده شما در کانادا اقامت دارند؟ برخی از استان‌ها برنامه‌های PNP دارند که در صورت حضور یک خواهر یا برادر یا عضو دیگری از خانواده در استان مدنظر شما، به شما امتیاز بیشتری می‌دهند.

سایر روش‌های مهاجرت استانی کانادا

گرچه برنامه‌های استان‌های ذکر شده گزینه‌های محبوبی هستند، گزینه‌های PNP بسیار جذاب دیگری هم وجود دارد. از جمله:

برنامه مهاجرت استان‌های آتلانتیک (AIPP):

 تمرکز این برنامه روی جذب کارگران ماهر به استان‌های آتلانتیک کانادا، از جمله نیوفاندلند و لابرادور، نوااسکوشیا، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد است. AIPP یک مسیر کارآمد برای گرفتن اقامت دائم را برای افراد دارای پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از سوی کارفرمایان در این استان ها فراهم می دهد. اگر جاب آفر داشته باشید، راحت ترین برنامه استانی کانادا همین برنامه آتلانتیک است!

2. برنامه مهاجرت مناطق روستایی و شمالی (RNIP)

  هدف این برنامه نیز جذب کارگران ماهر به جوامع کوچکتر کانادایی است. RNIP با همکاری مناطق شرکت کننده، از تازه واردان استقبال می کند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله دائمی شدن برنامه مهاجرتی RINP مراجعه کنید.

3. زیرمجموعه های اکسپرس انتری:

بسیاری از استان ها، متقاضیان را از بین افرادی که از قبل یک پروفایل اکسپرس اینتری دارند انتخاب می کنند. این برنامه های استانی ممکن است حداقل امتیاز CRS کمتری بخواهند یا مشاغل خاصی را هدف قرار دهند. در نتیجه، برنامه های هم راستا با اکسپرس اینتری گزینه‌های جذابی را برای افرادی که ممکن است مستقیماً واجد شرایط نامینیشن استانی نباشند ارائه کنند.

مراحل مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا

هنگامی که چند PNP را که با اهداف شما همسو هستند پیدا کردید، وقت آن است که دست به کار شوید! در اینجا یک نقشه راه برای شروع سفر شما آماده کرده ایم:

1. جزئیات هر برنامه را به طور کامل مطالعه کنید:  با پیش نیازهای واجد شرایط بودن، مراحل درخواست، و جدول زمانی رسیدگی به درخواست ها آشنا شوید. فروم ها و سایت هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند با بقیه متقاضیان در ارتباط باشید.

2. جمع آوری مدارک مورد نیاز: برنامه های کاربردی PNP معمولاً به مدارک مختلفی مانند مدارک تحصیلی، گواهینامه های سابقه کار، نتایج آزمون زبان معتبر و تمکن مالی نیاز دارند. قبل از ارسال درخواست، مطمئن شوید که تمام اسناد مرتب و آماده هستند.

3. کمک های حرفه ای را در نظر بگیرید: مشاوران مهاجرت می توانند راهنمایی های ارزشمندی را در سراسر فرآیند PNP ارائه دهند. آنها می توانند در ارزیابی واجد شرایط بودن شما، انتخاب برنامه مناسب و تهیه یک بسته درخواستی قوی کمک کنند.

ایمی اسپات: شما در مهاجرت به کانادا

 ما پیچیدگی های مهاجرت به کانادا را درک می کنیم. تیم مشاوران باتجربه مهاجرت ما آماده کمک به شما در انتخاب PNP، ثبت درخواست و رسیدن به اقامت دائم است.

خدمات ما با یک جلسه مشاوره جامعه شروع می شود و همه کارهای زیر در ادامه برای شما انجام می‌شوند:

  1. ارزیابی صلاحیت PNP
  2. ارائه نقشه راه مهاجرت متناسب
  3. کمک در انتخاب برنامه PNP مناسب
  4. پشتیبانی با تهیه برنامه و گردآوری اسناد
  5. ارتباط و راهنمایی مداوم در طول فرآیند

برای شروع، کافی است فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید!

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *